Relacije samoprocjena i procjena od strane drugih, osobina ličnosti teniskih učitelja i trenera (CROSBI ID 89349)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Barbaros Tudor, Petar ; Bosnar, Ksenija ; Matković, Bojan
hrvatski
Relacije samoprocjena i procjena od strane drugih, osobina ličnosti teniskih učitelja i trenera
Napredak učenika (početnika) i igrača (sportaša) uvjetovan je s više okolinskih faktora. Jedan od njih je učitelj odnosno trener. Uvidom u dosadašnja istraživanja, izuzetno puno učenika-igrača odustaje od tenisa radi lošeg pristupa učitelja-trenera te lošeg provođenja tenis sata. Cilj ovog rada bio je konstruirati skalu atributa kojima se u literaturi opisuju poželjne i nepoželjne osobine učitelja-trenera. Tom skalom utvrđeno je viđenje učitelja-trenera o svojim vlastitim osobinama i provjereno mišljenje učenika-igrača o njihovim trenerima. Skale su primijenjene na 41 učitelju-treneru i na 109 učenika-igrača. Multivarijatnom analizom varijance utvrđena je statistički značajna razlika u rezultatima igrača i trenera (p=0.001). Može se zaključiti da treneri sebe statistički značajno bolje ocjenjuju nego što ih ocjenjuju njihovi učenici. Univarijatne analize varijance su pokazale značajne razlike uz razinu zaključivanja od p=0.05 na skalama razumljiv- nerazumljiv i stručan-nestručan. U provedenom istraživanju, gledajući sve rezultate, možemo reći da su učenici-igrači dominantno ocijenili svoje učitelje-trenere poželjnim osobinama dok su rezultati trenera bili poprilično realni.
tenis ; učitelj ; trener ; samoprocjene osobina
nije evidentirano
engleski
The relation between selfevaluation and evaluation by the others of tennis trainers characteristics and personality
nije evidentirano
tennis ; coach ; trainer ; selfevaluation of characterisitics
nije evidentirano