Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metrijska svojstva testa govora u buci (CROSBI ID 366492)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bilić, Ana Metrijska svojstva testa govora u buci / Heđever, Mladen ; Nikolić, Branko (mentor); Nikolić, Branko (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2011

Podaci o odgovornosti

Bilić, Ana

Heđever, Mladen ; Nikolić, Branko

Nikolić, Branko

hrvatski

Metrijska svojstva testa govora u buci

Istraživanje prikazuje rezultate ispitivanja razumijevanje govora u buci koje je ispitano pomoću posebno konstruiranog Testa govora u buci. Test sadrži serije od 14 jednosložnih riječi za svako uho koje su maskirane konstantnim pozadinskim ljudskim žamorom koji je za 8 dB niži od razine riječi - stimulusa. Test se prezentira se monoauralono. Ispitivanjem je od 436 učenika prva četiri razreda osnovne škole dobnog raspona od 6, 5 godina do 11, 5 godina. Za utvrđivanje razine razumijevanja govora u buci učenika u nižim razredima osnovne škole izračunati su osnovni statistički pokazatelji te testirana normalnost distribucija frekvencija sumarnih varijabli. Za testiranje normalnosti distribucija frekvencija svih sumarnih varijabli govora u buci kod učenika, primijenjen je Kolmogorov-Smirnov postupak. Da bi ispitali metrijska svojstva Testa izračunata je latentna struktura varijabli koje definiraju prostor razumijevanja govora u buci a dijagnostička valjanost Testa provedena je faktorska analiza pod komponentnim modelom. Osim za utvrđivanje valjanosti upitnika, faktorska analiza provedena je i zbog utvrđivanja njegove latentne strukture. Prethodno su rezultati normalizirani i standardizirani. Faktorskom analizom izdvojena su dva faktora koji tvore latentni prostor Testa govora u buci kod učenika nižih razreda osnovne škole. Prvi faktor definiralo je 11 varijabli testa na lijevom uhu koje značajno sudjeluju u kreiranju prvog faktora (od njih 14) pa je faktor imenovan kao Razumijevanje govora u buci - lijevo uho. Drugi faktor definiralo je 8 varijabli na desnom uhu te je faktor imenovan kao Razumijevanje govora u buci - desno uho. Temeljem analize latentne strukture Testa govora u buci može se zaključiti da je ovo valjan instrument za mjerenje govora u buci pa kao takav zadovoljava kriterij primjene u praktične svrhe. Metrijske karakteristike cjelokupnog Testa govora u buci nisu u potpunosti zadovoljavajuće. Pouzdanosti su izračunate na temelju Guttman-Nicewanderova mjera pouzdanosti, Cronbach-Kaiser-Caffreyeve (α) mjere pouzdanosti i Spearman-Brown-Kuder-Richardson-Cronbachova procjena pouzdanosti. Budući da su sve tri mjere pouzdanosti veće od 0, 60 može se predložiti da se navedeni test s velikim oprezom može koristiti kao instrument za procjenu razumijevanja govora u buci učenika u nižim razredima osnovne škole. Iako sve varijable Testa govora u buci imaju zadovoljavajuće valjanosti i diskriminativnosti, ipak bi zbog potrebe za praktičnom primjenom testa za procjenu kvalitete razumijevanja govora u buci trebalo izmijeniti ili poboljšati neke riječi kako bi se poboljšale pouzdanosti cjelokupnog Testa govora u buci i dobila njegova bolja metrijska svojstva.

poremećaji slušnog procesiranja; test govora u buci; metrijska svojstva; učenici nižih razreda

nije evidentirano

engleski

Metric properties of speech-in-noise test

nije evidentirano

auditory processing disorders; speech-in-noise test; metric properties; lower grade students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56

05.10.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija