Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilog razradi dugoročne strategije privrednog razvoja Hrvatske: odakle početi, što poduzeti i kako to ostvariti? (CROSBI ID 89392)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Mihaljek, Dubravko Prilog razradi dugoročne strategije privrednog razvoja Hrvatske: odakle početi, što poduzeti i kako to ostvariti? // Financijska teorija i praksa, 24 (2000), 4; 527-602-x

Podaci o odgovornosti

Mihaljek, Dubravko

hrvatski

Prilog razradi dugoročne strategije privrednog razvoja Hrvatske: odakle početi, što poduzeti i kako to ostvariti?

Ovaj rad obuhvaća osnovna načela strategije privrednog razvoja Hrvatske u idućih 10-15 godina. Na temelju analize saznanja iz teorije i politike ekonomskog razvoja i razvojnih iskustava novih tržišnih privreda u Aziji, Latinskoj Americi te Srednjoj i Istočnoj Europi, naznačuju se sljedeći kritični čimbenici potrebni za pokretanje ubrzanog proces razvoja: odlučnost političkog vodstva u provođenju razvojnih ciljeva ; razina i kvaliteta društvenog i ljudskog kapitala ; primjena suvremene (osobito informacijske) tehnologije ; postojana i dosljedna makroekonomska politika ; i djelotvorne tržišne institucije. Rad analizira djelovanje ovih čimbenika u Hrvatskoj i komparativnu bilancu razvojnih potencijala te slabosti Hrvatske u odnosu na skupinu sličnih privreda: Sloveniju, Mađarsku, Češku, Portugal, Irsku, Čile, Urugvaj, Hong Kong i Singapur. Osim toga, analizira se i pojava tzv. nove ekonomske paradigme u SAD-u i najrazvijenijim industrijskim zemljama, te njene implikacije za male otvorene privrede poput Hrvatske. Na temelju provedene analize, rad predlaže sedam osnovnih načela za razradu dugoročne strategije privrednog razvoja Hrvatske: (i) Odrediti jasan i prepoznatljiv razvojni cilj-rad predlaže udvostručenje realnog per capita dohotka na US $ 10, 000 u idućih 10-15 godina, za što bi trebalo ostvariti prosječnu godišnju stopu rasta realnog BDP-a od oko 5, 5 % ; analiza makroekonomskih pokazatelja Hrvatske i razvojna iskustva brojnih Hrvatskoj sličnih privreda ukazuju da je taj cilj ostvariv ; (ii) Osigurati transparentnost i jednakost pristupa razvojnim mogućnostima, a ne oslanjati se na industrijsku politiku ; (iii) Prilagoditi se globalizaciji i prihvatiti implikacije "nove ekonomije" za organizaciju i financiranje proizvodnje te tržište rada ; (iv) Provesti temeljitu reformu tržišta rada te mirovinskog i zdravstvenog sustava, kako bi se smanjili troškovi povezani sa zapošljavanjem radnika ; (v) Poticati razvoj financijskih tržišta tako da se ubrza restrukturiranje banaka i poduzeća i provođenje reformi pravosudnog sustava ; (vi) Odrediti osnovne ekonomske zadaće države, prvenstveno u području obrazovanja, izgradnje pravne države, zdravstva, infrastrukture, znanosti, i tehnologije ; i (vii) Voditi stabilnu makroekonomsku politiku kako bi se olakšalo provođenje spomenutih strukturnih reformi. U kontekstu rasprave o makroekonomskoj politici, rad posebno razmatra pitanje koristi i troškova mogućeg napuštanja kune i prelaska na euro. Također se analiziraju neki modaliteti prelaska sa sadašnjeg monetarnog i tečajnog režima, u kojem su cijene svih važnijih proizvoda i faktora proizvodnje indeksirane uz njemačku marku, na nešto fleksibilniji prijelazni režim koji bi olakšao prihvaćanje eura u budućnosti i istovremeno bio sukladan izvedenim ciljevima razvojne strategije.

: ekonomski razvoj; privredni rast; nova ekonomska paradigma; globalizacija; informacijska tehnologija; nove tržišne privrede; tranzicijske privrede; makroekonomska politika; industrijska politika; restrukturiranje banaka i poduzeća; reforma tržišta rada

nije evidentirano

engleski

Toward a long-term strategy of economic Development of Croatia: where to begin, what to do, and how to do it?

nije evidentirano

economic development; economic growth; new economic paradigm; globalisation; information technology; emerging market economies; transition economies; macroeconomic policies; industrial policy; corporate and bank restructuring; labour market reform

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (4)

2000.

527-602-x

objavljeno

1332-3970

Povezanost rada

Ekonomija