Stabilizacija kolosiječnog zastora lijepljenjem - iskustva iz Europske unije i Hrvatske (CROSBI ID 576956)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lakušić, Stjepan ; Ahac, Maja ; Haladin, Ivo
hrvatski
Stabilizacija kolosiječnog zastora lijepljenjem - iskustva iz Europske unije i Hrvatske
Suvremena kolosiječna konstrukcija mora biti u stanju odgovoriti sve većim zahtjevima koji se na nju postavljaju (porast brzina prometovanja, prijevozne sposobnosti pruge, udobnosti i sigurnosti vožnje te pouzdanosti i raspoloživosti željezničkog prometa), a koji za posljedicu imaju povećanje opterećenja na kolosijek. Kako bi klasična kolosiječna konstrukcija na zastornoj prizmi mogla odgovoriti ovim zahtjevima, pojedine željezničke uprave primjenjuju tehnologiju stabilizacije kolosiječnog zastora lijepljenjem. Kroz rad su prikazane prednosti navedene tehnologije te iskustva stečena tijekom njezine primjene od strane nekoliko europskih željezničkih uprava. U radu je opisana i prva primjena stabilizacije kolosijeka lijepljenjem u Hrvatskoj, provedena tijekom 2010. godine pri izgradnji novog željezničko-cestovnog prijelaza u Zagrebu. Izgradnja nove cestovne prometnice koja prelazi preko trase postojeće pruge zahtijevala je rekonstrukciju i nadogradnju kolosiječne konstrukcije. Cilj lijepljenja tucanika bio je povećanje nosivosti zastorne prizme u zoni prijelaza kako bi mogla prihvatiti velik obim teretnog prometa koji će prometovati novoizvedenom cestovnom prometnicom.
stabilizacija zastora; lijepljenje tučenca
nije evidentirano
engleski
Ballast stabilization using bonding - experiences from the European Union and Croatia
nije evidentirano
ballast stabilisation; ballast bonding
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Čovrk, Enes
Sarajevo: UKI - Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine
2233-0100
Podaci o skupu
The first BH Congress on Railways
predavanje
29.09.2011-30.09.2011
Sarajevo, Bosna i Hercegovina