Slušno procesiranje kod djece s fonološkim poremećajima (CROSBI ID 366772)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vidačić, Marina
Blaži, Draženka
Blaži, Draženka
hrvatski
Slušno procesiranje kod djece s fonološkim poremećajima
Fonološki poremećaj je termin koji se odnosi na teškoće ne samo u artikulacijskoj izvedbi glasova već i u mentalnoj i leksičkoj reprezentaciji. Slušno procesiranje označava način na koji ljudski mozak prihvaća i obrađuje zvukove oko nas. Kada govorimo o poremećaju slušnog procesiranja mislimo na negativne čimbenike koji narušavaju obradu i iterpretaciju pristiglih informacija. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati slušno procesiranje kod djece s fonološkim poremećajima te ih usporediti s djecom urednog razvoja izjedanačenih po dobi i spolu. Uzorak ispitanika eksperimentalne skupine uzet je u jednom zagrebačkom logopedskom kabinetu. Za ispitivanje je korištena baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja. Korištena su sva četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi te Dihotički test rečenica). Rezultati su pokazali bolji ili jednak uspjeh eksperimentalne skupine u odnosu na kontrolnu na prva dva subtesta, dok su na Dihotičkom testu pokazali značajno lošije rezultate.
fonološki poremćaj; slušno procesiranje; test filtriranih riječi; test govora u buci; dihotički test riječi; dihotički test rečenica
nije evidentirano
engleski
Auditory processing in children with phonological disorder
nije evidentirano
phonological disorder; auditory processing; Filtered word test; Test of speech in noise; Dichotic words test; Dichotic sentence test
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
24.10.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb