Razvoj propisa o dopuštenim emisijama štetnih tvari iz motora s unutarnjim izgaranjem (CROSBI ID 175197)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šagi, Goran ; Tomić, Rudolf ; Ilinčić, Petar
hrvatski
Razvoj propisa o dopuštenim emisijama štetnih tvari iz motora s unutarnjim izgaranjem
U radu je opisan razvoj propisa o dopuštenim emisijama štetnih tvari iz motora s unutarnjim izgaranjem u Europi u razdoblju od 1970. godine do danas, s osvrtom na njihov razvoj u buducnosti. Osim na zakonski ogranicene emisije štetnih tvari, dan je osvrt i na zahtjeve na gorivo potrebne za ispunjavanje propisa Euro 5 i 6 kao i na emisiju CO2, plina koji nije zakonski ogranicen, ali je staklenicki plin na kojeg se odnosi sporazum iz Kyota. Znatan napredak u smanjenju emisija štetnih tvari postignut je kontinuiranim poboljšavanjem tehnika procišcavanja ispušnih plinova i uporabom sve kvalitetnijih goriva. Pritom treba naglasiti da se kvalitete goriva koje zahtijeva Svjetska povelja o gorivu Worldwide Fuel Charter - WWFC, koja predstavlja želje proizvodaca motora, razlikuju od kvalitete goriva koju zahtijevaju propisi EU. Razvoj buducih propisa o emisiji i zahtjeva za kvalitetom goriva predstavlja isprepletene želje i mogucnosti proizvodaca motora i vozila, proizvodaca goriva, politike i zakonodavstva te pritiska „zelenih“. Posebnu težinu za donositelje zakonskih propisa u EU ima cinjenica da je EU ovisna o uvozu goriva i svojevrsni je lider na podrucju primjene alternativnih goriva i donošenja novih strožih propisa vezanih za emisije štetnih tvari.
ispušna emisija motora; zakonodavstvo zaštite okoliša; gledište dosadašnjeg i buduceg razvoja; Europa i svijet
nije evidentirano
engleski
The development of regulations on approved harmful substances emissions from IC engines
nije evidentirano
motor exhaust emission; environment protection legislation; previous and future development viewpoint; Europe and world
nije evidentirano