Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u (CROSBI ID 577192)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Košta, Tomislav Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.). Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 423-433

Podaci o odgovornosti

Košta, Tomislav

hrvatski

Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u

U radu se analiziraju temeljne sastavnice i izvori za izradbu nastavnog plana i programa, te ciljevi nastave glazbene kulture u osnovnoj školi. Naglašava se značaj tog dokumenta u provedbi odgojno-obrazovnog procesa kao bitne karike u cjeloživotnom obrazovanju. Glazba se po mnogo čemu razlikuje od ostalih umjetnosti i disciplina pa tako i nastava glazbe u primarnom obrazovanju obiluje posebnostima za čije je izvođenje nužan kvalitetan nastavni plan i program te kompetencije učitelja, usmjerene na cjeloživotno obrazovanje. Isto tako prilagođavanje promjenama u suvremenoj školi nameće potrebu za novim oblicima učenja koji su definirani istraživanjem i otkrivanjem kroz izravnu interakciju učenika, njihovu individualnu odgovornost i pozitivnu međuovisnost. Ovako koncipirano učenje daje mogućnost svakom djetetu da iskoristi svoje potencijale i sposobnosti. HNOS se, za razliku od starog programa, vodi logikom cilja, a kao cilj navodi uvođenje učenika u glazbenu kulturu, upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, uspostavljanje i usvajanje vrijednosti mjerila za kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe. Zadaća je svih čimbenika u odgojno-obrazovnom procesu da ih maksimalno razvije i tako odgoju buduće kvalitetne konzumente glazbene kulture u društvu te svjesno uzdiže cjelokupnu razinu kulture ne samo pojedinca nego i cijeloga društva. Stoga se i kompetencije nastavnika proširuju. Biti stručan, obrazovan, dosljedan i pravedan - elementarne su kompetencije koje ne zadovoljavaju potrebe današnjih učenika u kontekstu glazbe. Potrebno je stvarati glazbu u razredu i omogućiti djeci da glazbu dožive, glazbena kultura se ne uči, nego se doživljava i osjeća vlastitom aktivnošću, kako u nastavi tako i u izvannastavnim te izvanškolskim aktivnostima u slobodnom vremenu.

kompetencije učitelja; nastavni plan i program za glazbenu kulturu; posebnosti i ciljevi nastave glazbene kulture; produkcija; recepcija i reprodukcija u nastavi glazbene kulture

nije evidentirano

engleski

Particular Features of Music Classes - Implementation of CNES

nije evidentirano

teacher's competences; music class curriculum; particular features and aims of music classes; production; reception and reproduction in music classes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

423-433.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Bacalja, Robert

Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-40-0

Podaci o skupu

Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

predavanje

01.01.2010-01.01.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija