Neki pedagoški aspekti apsentizma učenika osnovnih škola (CROSBI ID 577437)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Golner, Tihana ; Opić, Siniša
hrvatski
Neki pedagoški aspekti apsentizma učenika osnovnih škola
Osnovni cilj ovog istraživanja je rasvijetliti problematiku izostajanja s nastave u osnovnoj školi. Stoga su u ovom radu analizirane statističke razlike varijabli spol, razred koji učenici pohađaju i bračni status roditelja s obzirom na izostajanja učenika iz škole. Uzorak u ovom istraživanju čine 303 učenika petih i osmih razreda osnovnih škola iz Zagrebačke županije i Sisačko – Moslavačke županije. Tražene razlike testirane su Welch testom. Rezultati ovog istraživanja ukazuju da postoji statistički značajna spolna razlika u učestalosti neopravdanog izostajanja, ali ne i u učestalosti opravdanog izostajanja s nastave. Pokazalo se da više neopravdanih satova imaju učenici od učenica, stoga spol determinira statistički značajnu razliku kada je riječ o neopravdanom izostajanju, kao što je to i mnogim prethodnim istraživanjima dokazano. S obzirom na dob učenika rezultati impliciraju zaključak da što su učenici stariji to oni više opravdano izostaju, dok se neopravdano izostajanje nije pokazalo karakteristično za dob učenika u osnovnoj školi. Bračni status roditelja pokazao se kao značajna determinanta apsentizma učenika, jer potvrđena je statistički značajna razlika između bračnog statusa roditelja i opravdanog/ neopravdanog izostajanja učenika. Učenici čiji roditelji nisu u braku više neopravdano i opravdano izostaju iz škole. Budući da je apsentizam učenika multifaktorski uvjetovan fenomen koji je sve više prisutan u našim školama, nameće se potreba daljnih istraživanja i posljedica takvog ponašanja.
apsentizam; spol; dob; bračni status roditelja; izostajanje; primarno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
SOME PEDAGOGIC ASPECTS OF ABSENTEEISM OF THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS
nije evidentirano
absenteeism; gender; age; marital status of parents; truancy; primary education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
117-126.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
5th International Conference on Advanced and Systematic Research ; School, Education and Learning for the Future
predavanje
10.11.2011-12.11.2011
Zagreb, Hrvatska