Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Validacija Upitnika o nasilju djeteta u školi (CROSBI ID 577535)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Velki, Tena ; Piri, Gabrijela Validacija Upitnika o nasilju djeteta u školi // Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb, 2011. str. 254-254

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Piri, Gabrijela

hrvatski

Validacija Upitnika o nasilju djeteta u školi

Nasilje među djecom (međuvršnjačko nasilje ili bullying) često se definira kao oblik agresivnog ponašanja u kojem postoji nesrazmjer moći između nasilnika i žrtve gdje nasilnik ima veću moć. Takvo ponašanje je neopravdano, učestalo se ponavlja, žrtva agresije ga doživljava kao okrutno dok nasilnik uživa u njemu (Rigby, 2002). Cilj rada je validirati Upitnik o nasilju djeteta u školi. Polazište nam je bio UŠN (Upitnik školskog nasilja, 2003) koji je razvijen u sklopu šireg istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba. Konstruiran je na temelju Upitnika nasilnik/žrtva autora Dana Olweusa (1989., prema Olweus, 1998.). Upitnik obuhvaća neke demografske karakteristike djeteta. Detaljnije je obuhvaćena učestalost počinjenoga nasilja prema drugoj djeci. Skale doživljenoga i počinjenoga nasilja sastoje se svaka od 19 čestica, koje se odnose na ponašanja koja predstavljaju različite oblike nasilja u školi i putem modernih tehnologija. Ukupno je sudjelovalo 325 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole. Za obje skale upitnika Kolmogorov Smirnovljev test pokazuje da rezultati nisu distribuirani normalno. Skale su negativno asimetrične, odnosno rezultati imaju tendenciju grupiranja prema višim vrijednostima. Kako bi se utvrdila konstruktna valjanost ljestvica provedena je faktorska analiza na zajedničke faktore. Za skalu doživljenog nasilja utvrđeno je postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 41.62% varijance. Prvi faktor smo nazvali nasilje među djecom u školi te se sastoji od 13 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali nasilje putem modernih tehnologija te se sastoji od 6 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.85, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.72 dok je pouzdanost skale doživljenog nasilja, cronbach α = 0.86. Za skalu počinjenog nasilja također je utvrđeno postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 44.13% varijance. Prvi faktor smo nazvali nasilje među djecom u školi te se sastoji od 13 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali nasilje putem modernih tehnologija te se sastoji od 6 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.82, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.70 dok je pouzdanost skale doživljenog nasilja, cronbach α = 0.83.

validacija; nasilje među djecom

nije evidentirano

engleski

Validation of Bullying Questionnaire

nije evidentirano

validation; bullying

nije evidentirano

Podaci o prilogu

254-254.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja

Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena

Zagreb:

9789531753913

Podaci o skupu

Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011)

poster

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija