Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Neke odrednice zadovoljstva u obnašanju roditeljske uloge u odnosu na odabir odgojnih postupaka : istraživanje pedagoških aspekta odnosa u obitelji (CROSBI ID 175631)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zloković, Jasminka ; Nenadić-Bilan, Diana Neke odrednice zadovoljstva u obnašanju roditeljske uloge u odnosu na odabir odgojnih postupaka : istraživanje pedagoških aspekta odnosa u obitelji // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 1/2; 191-212

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka ; Nenadić-Bilan, Diana

hrvatski

Neke odrednice zadovoljstva u obnašanju roditeljske uloge u odnosu na odabir odgojnih postupaka : istraživanje pedagoških aspekta odnosa u obitelji

Subjektivan doživljaj roditeljstva ima važnu ulogu u funkcioniranju roditelja i njegovu odnosu prema djeci. Zadovoljstvo, zahtjevi i stres koji proizlaze iz roditeljske uloge te osjećaj kompetencije bitne su dimezije koje određuju odnose unutar obitelji i utječu na razvoj djeteta. U radu se interpretiraju rezultati istraživanja osjećaja zadovoljstva roditeljskom ulogom te odabira odgojnih postupaka. Istraživanje je provedeno na uzorku 350 roditelja predškolske djece. Rezultati istraživanja pokazuju kako se većina ispitanika osjeća dobro u obnašanju roditeljske uloge (74, 8%). Pozornost valja usmjeriti na činjenicu da se zadovoljnima osjećaju roditelji ako odabiru i neprimjerene odgojne postupke ili negativnu autoritarnu komunikaciju, poput vikanja (55, 7%). Autorice skreću pozornost na rezultate o visoku zadovoljstvu roditelja koji rijetko ili gotovo nikada s djetetom ne razgovaraju (95, 4%) i ne objašnjavaju im vlastiti doživljaj njihova ponašanja (88, 9%). Faktorska analiza pokazala je da na zadovoljstvo utječe materijalni status, broj djece i spol. Istim postupkom ustanovilo se kako na odabir odgojnih postupaka utječe obrazovanje, materijalni status, spol, veličina obitelji te neke dimenzije koje obitelji čine rizičnom (alkoholizam). Značaj pedagoškog obrazovanja roditelja i partnerstva na praktičnoj razini u nas je marginaliziran. Rezultati istraživanja mogli bi pridonijeti boljem shvaćanju složenosti i važnosti roditeljskih kompetencija te nametnuti potrebu ispitivanja različitih dimenzija sposobnosti i vještina roditelja (i djece) pri stvaranju programa partnerstva, počevši od predškolskih odgojno- obrazovnih ustanova.

roditeljstvo; odnosi roditelja i djece; kohezivnost; komunikacija; kompetencije; zadovoljstvo; odgojni postupci; metaemocije

nije evidentirano

engleski

Some determinants of content in performing parental role regarding the choice of child-rearing practices : The research of pedagogic aspects of family relations

nije evidentirano

parenting; relations between parents and children; cohesion; communication; competences; satisfaction; child-rearing practices; meta-emotions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (1/2)

2012.

191-212

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija