Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 175639)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rončević Zubković, Barbara Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji // Psihologijske teme, 20 (2011), 2; 213-232

Podaci o odgovornosti

Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji

Cilj je ovog rada ispitati doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta kod mlađih adolescenata. Kako bi se mogao kontrolirati efekt relevantnih varijabli pri ispitivanju odnosa raspona radnog pamćenja i razumijevanja, ispitan je rječnik i raspon verbalnog kratkoročnog pamćenja, kao i učinkovitost procesiranja u oba zadatka pamćenja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda triju osnovnih škola (98 dječaka i 88 djevojčica). Kako bi se ustanovilo je li samostalni doprinos raspona verbalnog radnog pamćenja objašnjenju varijance razumijevanja teksta značajan kada se kontroliraju ostali relevantni čimbenici, proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Rezultati pokazuju da je raspon verbalnog radnog pamćenja značajan samostalni prediktor razumijevanja kada se zasebno kontroliraju efekti pojedinih relevantnih varijabli, no njegov samostalni doprinos prestaje biti statistički značajan kada se sve varijable zajedno uključe u analizu. Najjačim prediktorom razumijevanja pokazao se rječnik. Rezultati upućuju na zaključak da prediktivna vrijednost raspona verbalnog radnoga pamćenja za razumijevanje pri čitanju primarno proizlazi iz zajedničke varijance koju ta varijabla dijeli s ostalim mjerama kojima se ispituje jezično procesiranje.

radno pamćenje; kratkoročno pamćenje; razumijevanje; rječnik

nije evidentirano

engleski

Contribution of verbal working memory span to text comprehension in early adolescence

nije evidentirano

working memory; short-term memory; comprehension; vocabulary

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2011.

213-232

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost