Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neprimjerena struktura i organizacija obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 577700)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Purković, Damir ; Klapan, Anita Neprimjerena struktura i organizacija obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području u Republici Hrvatskoj // Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih (Book of Proceedings of the 5th International Conference) / Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir (ur.). Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2011. str. 157-169

Podaci o odgovornosti

Purković, Damir ; Klapan, Anita

hrvatski

Neprimjerena struktura i organizacija obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području u Republici Hrvatskoj

Evidentni su problemi pri obrazovanju i osposobljavanju odraslih osoba u radno-tehničkom obrazovnom području. Oni se očituju kroz sve veću nekonkurentnost kadrova koje producira obrazovni sustav, te njihovu neprilagodljivost tržištu rada. S obzirom na specifičnosti nastave RTP-a, postojeću strukturu obrazovnog sustava i suvremene proizvodne odnose, problemi se hipotetski mogu svrstati u nekoliko kategorija: složenost proizvodnih odnosa, psihofizička ograničenja odraslih polaznika, neprimjerena struktura obrazovnih institucija, destimulativno socio-ekonomsko okružje, nedostatna gospodarska baza i neodgovarajuća obrazovna i regulatorna politika. Zbog složenosti utjecaja pojedinih kategorija na obrazovanje odraslih, kao i na ograničenu mogućnost utjecaja na pojedine kategorije problema, nužno je ograničiti se na onu kategoriju na koju je moguće izravno i djelovati, a to je struktura i organizacija obrazovnih institucija. Stoga je provedeno i istraživanje strukture i organizacije obrazovnih institucija, koje se, između ostalog, bave obrazovanjem odraslih u RTP-u, te odnosa tih institucija s gospodarstvom. U fokusu ovog istraživanja i analize prikupljenih podataka bila je provedba nastavnog programa u obrazovnoj instituciji, te provedba stručne prakse u privredi, kao i međuovisnost i usklađenost tih institucija i privrednih subjekata pri provedbi radno-tehničkog obrazovanja i osposobljavanja. Nakon potrebne analize problema i njegovog utjecaja na konačne kompetencije polaznika u RTP-u, izložen je pokušaj mogućih smjernica, odnosno postupaka kojima bi se moglo ublažiti ili u potpunosti ukloniti neke od navedenih kategorija problema.

obrazovanje odraslih; radno-tehničko obrazovanje; stručna praksa; strukovno obrazovanje; tehničko obrazovanje i osposobljavanje; visokoškolsko tehničko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Inadequate Structure and Organization of Educational Institutions as a Fundamental Obstacle to the Successful Adult Education in the Professional-Technical and Vocational Education in the Republic of Croatia

nije evidentirano

adult education; higher technical education; professional technical education; professional practice; technical education and training; vocational education; working-technical education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

157-169.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih (Book of Proceedings of the 5th International Conference)

Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir

Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO)

978-953-55704-4-8

Podaci o skupu

V. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih "Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih"

predavanje

09.06.2011-10.06.2011

Murter, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija