Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena (CROSBI ID 175677)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bajšanski, Igor Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena // Psihologijske teme, 20 (2011), 1; 153-171

Podaci o odgovornosti

Bajšanski, Igor

hrvatski

Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: odnos između apsolutne i relativne točnosti metakognitivnih procjena

Točnost nadgledanja razumijevanja može se odrediti na dva načina: relativna točnost odnosi se na korelaciju između procjena i izvedbe na testu razumijevanja, dok se apsolutna točnost odnosi na razliku između procjena i izvedbe. Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između mjera relativne i apsolutne točnosti kod različitih zadataka nadgledanja i mjera razumijevanja teksta. Studenti psihologije (N = 69) sudjelovali su u istraživanju. Čitali su 6 ekspozitornih i 6 narativnih tekstova. Nakon čitanja procijenili su izvedbu na specifičnim vrstama zadataka za ispitivanje razumijevanja. Razumijevanje svakoga teksta ispitano je s 8 zadataka višestrukog izbora i 4 zadatka otvorenog tipa. Nakon rješavanja zadataka, procijenili su izvedbu.Gama korelacija korištena je kao pokazatelj relativne točnosti. Indeks pristranosti (razlika između procjene i izvedbe) korišten je kao pokazatelj apsolutne točnosti. Analiza korelacija pokazala je različite obrasce povezanosti za relativnu i apsolutnu točnost. Korelacije između mjera relativne točnosti u različitim uvjetima (narativni i ekspozitorni tekstovi, pitanja višestrukog izbora i otvorenog tipa, nakon čitanja i nakon rješavanja) bile su znatno niže od korelacija između mjera apsolutne točnosti. Relativna točnost nije bila povezana s razumijevanjem, dok je apsolutna točnost bila povezana: lošija izvedba na zadacima razumijevanja bila je povezana s pretjeranom samouvjerenošću. Rezultati ukazuju na to da se relativna i apsolutna točnost razlikuju u stabilnosti, kao i u obrascima povezanosti s razumijevanjem i da uključuju različite metakognitivne procese.

metakognicija; metarazumijevanje; nadgledanje razumijevanja; točnost procjena

nije evidentirano

engleski

Monitoring narrative and expository text comprehension: The relationship between absolute and relative metacomprehension accuracy

nije evidentirano

metacognition; metacomprehension; comprehension monitoring; judgment accuracy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (1)

2011.

153-171

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost