Razvoj institucionaliziranog predškolskog odgoja u Hrvatskoj: promjene paradigme ili ovisnost o prijeđenom putu? (CROSBI ID 175907)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Baran, Jelena ; Dobrotić, Ivana ; Matković, Teo
hrvatski
Razvoj institucionaliziranog predškolskog odgoja u Hrvatskoj: promjene paradigme ili ovisnost o prijeđenom putu?
Ovaj rad prikazuje razvoj sustava institucionaliziranog predškolskog odgoja u Hrvatskoj u kontekstu ideoloških, institucionalnih i zakonskih okvira unutar kojih je sustav sazrijevao. Ova se kretanja stavljaju u kontekst dvaju modela institucionalizacije predškolskog odgoja u europskim zemljama. Hrvatsku odlikuje relativno rana državna regulacija ovog područja i pluralizam proklamiranih funkcija. Međutim, na razini implementacije prevladava socijalna funkcija u odnosu na odgojno-obrazovnu te se predškolski programi primarno tretiraju kao servisi za djecu zaposlenih roditelja. Sustav je ostao ciljan i rezidualan, kako po značenju koje mu se u društvu pridaje, tako i po udjelu obuhvaćene populacije predškolske dobi programima. Tijekom tranzicijskog razdoblja vidljiv je kontinuitet u odnosu na prethodni ustroj. Uvedene su određene promjene koje se tiču pluralizma osnivača, načina financiranja te unapređenja pedagoških standarda kvalitete, no to možemo smatrati tek nužnim prilagodbama postojećih javnopolitičkih instrumenata novonastalim okolnostima, ali ne i promjenom razvojnog puta.
funkcije predškolskog odgoja; Hrvatska; organizacijski oblici; povijesni razvoj; predškolski odgoj
nije evidentirano
engleski
The development of the early childhood education and care in Croatia: paradigm change or path dependence?
nije evidentirano
ECEC functions; Croatia; organisational patterns; historical development; early childhood education and care
nije evidentirano