Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida (CROSBI ID 578064)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Fajdetić, Andrea Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida // "School, education and learning for the future" / Jurčević Lozančić A ; Opić S (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 93-104

Podaci o odgovornosti

Fajdetić, Andrea

hrvatski

Odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida

Osobe (učenici) oštećena vida, ovisno o statusu vida i rezidualnom vidu, mogu biti slijepe i slabovidne (Fajdetić, 2007). Odgojno-obrazovna integracija je proces uključivanja učenika oštećena vida u redovne škole, programe i aktivnosti zajedno s vršnjacima. Odgojno-obrazovna integracija je zajednička aktivnost učitelja, defektologa, pedagoga, stručnjaka drugih profila i učenika oštećena vida u okviru nastavnih, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti te aktivno sudjelovanje roditelja i drugih članova obitelji koji im pružaju podršku. Niz istraživanja u Hrvatskoj provedeno je kako bi se znanstveno istražila odgojno-obrazovna integracija učenika oštećena vida ili neki njezini aspekti (Sajković, Oberman-Babić, Fajdetić, 2010). U fokusu različitih istraživanja su učenici oštećena vida, ali i njihovi vršnjaci – učenici neoštećena vida. Istraživanja u području odgojno-obrazovne integracije usmjerena su i na roditelje učenika neoštećena vida i oštećena vida te nastavnike. Istražuje se i problematika povezana sa stručnjacima koji pružaju podršku u obitelji slijepog djeteta, naglašava se važnost njihovih kompetencija, dok se u novije vrijeme istražuju i okolnosti koje utječu na djelatnike koji rade s osobama oštećena vida. Cilj je ovoga rada dati prvi recentniji pregled hrvatskih istraživanja koji može pridonijeti razumijevanju specifičnosti učenika oštećena vida i drugih uključenih u proces odgojno-obrazovne integracije te koji može pridonijeti razumijevanju čimbenika koji pridonose uspješnosti odgojno-obrazovne integracije. Stručnjaci odgovarajućih kompetencija (znanja, vještina, stavova) mogu pružiti kvalitetnu podršku odgojno-obrazovnoj integraciji učenika oštećena vida. Upravo zbog važnosti spomenutog ovaj će rad omogućiti uvid u relevantnu teoriju i rezultate domaćih empirijskih istraživanja te uputiti zainteresiranog čitatelja na značajniju literaturu.

integracija; oštećenje vida; pregled teorije i empirijskih istraživanja

nije evidentirano

engleski

Mainstream education of visually impaired pupils (research review)

nije evidentirano

integration; visual impairment; review of the theory and empirical research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

93-104.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

"School, education and learning for the future"

Jurčević Lozančić A ; Opić S

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-41-0

Podaci o skupu

5th International Conference on Advanced and Systematic Research

predavanje

10.11.2011-12.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija