Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The willingness of preschool teacher and support factors for the successful preschool inclusion of children with disabilities (CROSBI ID 367338)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Skočić Mihić, Sanja The willingness of preschool teacher and support factors for the successful preschool inclusion of children with disabilities / Sekušak-Galešev, Snježana (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2011

Podaci o odgovornosti

Skočić Mihić, Sanja

Sekušak-Galešev, Snježana

engleski

The willingness of preschool teacher and support factors for the successful preschool inclusion of children with disabilities

Odgajatelj je ključni čimbenik u implementaciji inkluzivne prakse. U ovom istraživanju sudjelovalo je 476 odgajatelja zaposlena u državnim i privatnim vrtićima primorsko goranske županije. Korišten je „Upitnik spremnost odgajatelja i faktori podrške za uspješno predškolsko uključivanje“. Rezultati pokazuju da odgajatelji iskazuju spremnost za predškolskim uključivanjem djece s teškoćama, odnosno sklonost pozitivnom stavu prema predškolskom uključivanju djece s teškoćama, a neodlučni su u samoprocjeni kompetencija za rad s djecom s teškoćama, s tendencijom prema samoprocjenjenoj nekompetentnosti. Mlađi odgajatelji i oni koji su imali kolegij o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji imaju pozitivniji stav prema predškolskom uključivanju. Višu razinu samoprocjenjene kompetencije imaju mlađi odgajatelji, oni s iskustvom u radu s djecom s teškoćama u redovnim i posebnim skupinama, oni koji su se stručno usavršavali i imali kolegij o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji. Odgajatelji procjenjuju da im je donekle dostupna podrška u predškolskoj inkluziji, a potrebna im je u velikoj mjeri. Nerazmjer potrebne i dostupne podrške ukazuje na prepreke za inkluziju. Odgajatelji s manje godina radnog staža, iskustvom u radu s djecom s teškoćama u redovnim i posebnim skupinama, kolegijem o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji, stručnom pomoći u rad s ovom djecom i izrađenim individualnim planom percipiraju više dostupne podrške. Odgajatelji koji su se stručno usavršavali o radu s djecom s teškoćama procjenjuju da im je potrebno više podrške u predškolskoj inkluziji. Spremnost odgajatelja odnosno stav odgajatelja prema predškolskom uključivanju objašnjava u najvećoj mjeri njihova procjena dostupne podrške. Samoprocjenjenu kompetenciju odgajatelja za rad s djecom s teškoćama, također, u najvećoj mjeri objašnjava njihova procjena dostupne podrške, zatim stručno usavršavanje o radu s djecom s teškoćama i kolegij o odgoju djece s posebnim potrebama u dodiplomskoj edukaciji, a u manjoj mjeri iskustvo u radu s djecom s teškoćama u redovnoj skupini. Ovo istraživanje, kao i inozemna, ukazuje na značaj sadržaja o odgoju djece s teškoćama u dodiplomskoj edukaciji odgajatelja i stručnog usavršavanja. Oni značajno određuju kako odgajatelji procjenjuju osobnu kompetenciju za rad s djecom s teškoćama, odnosno spremnost odgajatelja prema predškolskom uključivanju.

preschool inclucion; preschool teacher; support; willigness

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

185

04.07.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija