Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje (CROSBI ID 578210)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Manenica, Ilija ; Raboteg-Šarić, Zora
hrvatski
Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje
U svrhu ispitivanja efekata triju metoda prezentacije (vizualne, auditivne i audio-vizualne)na zadržavanje materijala u kratkotrajnom pamćenju (KTP) preinačen je postupak kojeg su prvi upotrijebili Peterson i Peterson (1959). Umjesto brojanja unatrag po tri, kao interpolirana aktivnost upotrijebljene su trijade besmislenih riječi koje je ispitanik trebao ponavljati između prezentacije i reprodukcije materijala. Utvrđeno je da je reprodukcija materijala iz KTP općenito lošija ako se upotrebljavaju besmislene riječi, umjesto brojanja unatrag. Nadalje, veličina riječi (broj slogova) koje su upotrijebljene kao podražajni materijal nema značajnih efekata na reprodukciju. Ispitivanje je pokazalo da se metode prezentacije materijala značajno razlikuju po svojim efektima na sekvencijalni aspekt KTP, ali ne i na sadržajni. Naime, kad se pri određivanju učinka kod reprodukcije materijala uzima u obzir i slijed njegove prezentacije, audio-vizualnom metodom se postižu najbolji rezultati.
kratkotrajno pamćenje; metode prezentacije podražaja; interpolirana aktivnost; dosjećanje
nije evidentirano
engleski
Effects of the length of interpolated task and the method of presentation of the material on short term memory
nije evidentirano
short-term memory; methods of presentation of stimuli; interpolated acivity; recall
nije evidentirano
Podaci o prilogu
217-223.
1984.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dani psihologije '83 - Zbornik radova
Lacković-Grgin, Katica
Zadar: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096