Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odstupanja u sprezanju prezenta glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca (CROSBI ID 176098)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bradarić-Jončić, Sandra ; Mohr Nemčić, Renata Odstupanja u sprezanju prezenta glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca // Govor : časopis za fonetiku, 28 (2011), 1; 45-65

Podaci o odgovornosti

Bradarić-Jončić, Sandra ; Mohr Nemčić, Renata

hrvatski

Odstupanja u sprezanju prezenta glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca

U radu su prikazani rezultati analize odstupanja u tvorbi prezenta glagola u gluhih i nagluhih ispitanika s obzirom na vrstu i učestalost odstupanja te glagolske razrede. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika (gluhi, nagluhi ispitanici i ispitanici s umjetnom pužnicom), polaznika I-IV razreda redovne i posebne srednje škole, zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima iz 8 glagolskih razreda u svim licima prezenta. Učestalost pojavljivanja odstupanja iznosila je 40%. Najčešća odstupanja u tvorbi prezenta bila su korištenje infinitivne osnove uz prezentski završetak, zamjena glagolskih lica, korištenje glagolskog pridjeva radnog, upotreba drugog glagolskog vida te korištenje prezentske osnove uz pogrešan završetak. Ova odstupanja različito su zastupljena u glagolskim razredima. Korištenje infinitivne umjesto prezentske osnove najčešće se pojavljuje kod glagolskih razreda kojima su ispitanici slabije ovladali, dok se zamjena glagolskih lica i korištenje glagolskog pridjeva radnog najčešće javljaju u tvorbi prezenta glagolskih razreda kojima su ispitanici najbolje ovladali (Ati-Am, Iti-Im i donekle, Jeti-Im). Osim kvantitativnih razlika s obzirom na slušni status i vrstu škole uočene su i neke kvalitativne razlike. Ispitanici s boljim rezultatima na testu generirali su manji broj kategorija odstupanja i manji broj kombiniranih pogrešaka. Neke vrste odstupanja pojavljivale su se samo kod učenika iz posebne škole, a neke su se pojavljivale sa znatno većom učestalošću u gluhih i nagluhih učenika iz redovne škole. U nekim glagolskim razredima samo su učenici iz posebne škole pokazali odstupanja. Potrebno je sustavnije poučavanje djece i mladeži s teškim oštećenjima sluha hrvatskome jeziku, uz korištenje pomoći koju određenom broju njih može pružiti komunikacija znakovnim jezikom.

prezent glagola; oštećenja sluha; jezično znanje mladeži oštećena sluha

nije evidentirano

engleski

Difficulties in present tense use in hearing impaired secondary school students

nije evidentirano

Croatian verbs; present tense skills; hearing impairment; language skills of hearing impaired students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (1)

2011.

45-65

objavljeno

0352-7565

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost