Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata (CROSBI ID 367394)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Barać, Jelena
Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata
Cilj istraživanja je bio ispitati da li postoji povezanost između nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod studenata i srednjoškolaca. Ujedno je jedan od ciljeva istraživanja provjeriti i faktorsku strukturu skale Emocionalne regulacije na uzorcima srednjoškolaca i studenata u BiH te tako stvoriti osnovu za njenu primjenu u budućim istraživanjima. Mjerni instrumenti korišteni u istraživanju su Goldbergova skala, koju je razvio Goldberg (1999), Skala opće samoefikasnosti, Schwarzera i sur. (1997), Rosenbergova skala samopoštovanja, Skala Optimizma i pesimizma (Chang, 1994, Penezić, 2002), Kratka forma UCLA skale usamljenosti, Upitnik Emocionalna regulacija i kontrola (Takšić, 2003), te akademski uspjeh, koji se procjenjuje jednom česticom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 416 ispitanika (270 srednjoškolaca i 146 studenata). Na uzorku studenata utvrđena pozitivna povezanost između savjesnosti i akademskog uspjeha, dok na uzorku srednjoškolaca nije utvrđena povezanost značajki ličnosti i akademskog uspjeha. Značajni prediktori akademskog uspjeha kod srednjoškolaca su pesimizam i neuroticizam, koji pokazuju negativnu povezanost, a kod studenata je značajan prediktor akademskog uspjeha savjesnost, koja pokazuje pozitivnu povezanost. Kod regulacije emocija postoji statistički značajna razlika između srednjoškolki i srednjoškolaca, i to kod utjecaja emocija i raspoloženja na mišljenje i kontrolu emocionalnih reakcija. Utvrđeno je da značajno viši rezultat kod učenica znači slabiju regulaciju i kontrolu negativnih emocija.
akademski uspjeh; značajke ličnosti; emocionalna regulacija i kontrola
nije evidentirano
engleski
Relationship among some personality dimensions and academic achievement of high school and university students
nije evidentirano
academic achievement; personality dimension; emotional regulation; emotional control
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
11.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet, Mostar
Mostar, BiH