Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece (CROSBI ID 578306)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bilić, Vesna ; Rafajac, Branko ; Ljubin-Golub, Tajana Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece // Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić Vladimir (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 67-84

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Rafajac, Branko ; Ljubin-Golub, Tajana

hrvatski

Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece

U radu se analiziraju nasilni postupci rodielja i uvjeti odrastanja u nekonzistentnom i destabiliziranom obiteljskom ozračju što utječe na različite sposobnosti djeteta. Područja mozga koja kontroliraju odgovore na strah kod zlostavljane djece, posebice ukoliko razviju PTSP mogu postati disfunkcionalna. Življenje s osjećajem prijetnje i straha blokira resurse pažnje i drži aktivnim djetetov živčani susutav. Ovo potiče pojavu teškoće pažnje, pamćenja, reproduciranja gradiva kao i teškoće u verbalnim intelektualnim sposobnostima.Traumatska iskustva zlostavljanja mogu zakočiti sposobnost slijednog organiziranja materijala što vodi do teškoća u verbalnom komuniciranju, obradi novih sadržaja i u njihovoj primjeni. Neadekvatna stimulacija, odnosno nedostatak pozitivnih utjecaja uzrokuje deficite u receptivnom i ekspresivnom jeziku što dodatno stvara poteškoće u jezičnim vještinama, osobito u ekspliciranju ideja te izvlačenju ključnih ideja iz dužih tekstova. Upravo su to mogući razlozi otežanog procesuiranja i pohrane verbalnih informacija, što se odražava na školsku izvedbu i rezultate. Nepredvidivost i kaotičnost u okolini odrastanja nerijetko dovode i do problemima u razumijevanju uzročno-posljedičnih veza zbog čega zlostavljana djeca imaju poteškoće u shvaćanju pojmova konstantnosti te postavljanju ciljeva učenja i planiranju aktivnosti.

djeca; roditelji; neprimjereni odnosi; zlostavljanje; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Effects of Growing up Conditions on School Success in Abused Children

nije evidentirano

children; parents; inappropriate relationship; abused children; school success

nije evidentirano

Podaci o prilogu

67-84.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nasilje nad djecom i među djecom

Kolesarić Vladimir

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-024-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija