Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola (CROSBI ID 367397)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čohan, Ivana
Bradarić-Jončić, Sandra
hrvatski
Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola
Uzorak istraživanja broji 42 ispitanika oštećena sluha, polaznika 3. do 8. razreda redovnih (N=9) i posebih (N=33) osnovnih škola. Desetero ispitanika je nagluho, 15-ero gluho sa klasičnim slušnim pomagalom, a 17-ero njih ima ugrađen kohlerani implantat (CI). Ispitni materijal sadržavao je zadatke nadopunjavanja jednostavnih rečenica imenicama kako bi se ispitalo poznavanje imenica po padežima jednine i množine u svim rodovima. Pronađeno je da osnovnoškolci oštećena sluha polovično vladaju imeničkom morfologijom (53%). Na varijablama broja, bolje vladaju jedninom (61%) nego množinom (45%) imenica. U jednini, relativno najslabije rezultate postižu na imenicama srednjeg roda i na zadacima dativa. U množini, najviše teškoća imaju sa imenicama muškog roda te pokazuju slabu ovladanost lokativom, dativom, instrumentalom i genitivom. S obzirom na slušni status, nagluhi učenici značajno bolje vladaju imeničkom morfologijom od gluhih, dok potonji lošije od učenika sa CI. Također, pronađene su i značajne razlike s obzirom na vrstu škole u korist ispitanika koji polaze redovne škole.
oštećenje sluha; nagluhost; gluhoća; kohlearni implantat; imenička morfologija; integracija u Hrvatskoj
nije evidentirano
engleski
Noun morphology skills in hearing impaired students attending regular and special elementary schools
nije evidentirano
hearing impairment; hard of hearing; deafness; cochlear implant; noun morphology; integration in Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65
14.03.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb