Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola (CROSBI ID 367397)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čohan, Ivana Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola / Bradarić-Jončić, Sandra (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2011

Podaci o odgovornosti

Čohan, Ivana

Bradarić-Jončić, Sandra

hrvatski

Ovladanost imeničkom morfologijom u slušno oštećenih učenika iz redovnih i posebnih osnovnih škola

Uzorak istraživanja broji 42 ispitanika oštećena sluha, polaznika 3. do 8. razreda redovnih (N=9) i posebih (N=33) osnovnih škola. Desetero ispitanika je nagluho, 15-ero gluho sa klasičnim slušnim pomagalom, a 17-ero njih ima ugrađen kohlerani implantat (CI). Ispitni materijal sadržavao je zadatke nadopunjavanja jednostavnih rečenica imenicama kako bi se ispitalo poznavanje imenica po padežima jednine i množine u svim rodovima. Pronađeno je da osnovnoškolci oštećena sluha polovično vladaju imeničkom morfologijom (53%). Na varijablama broja, bolje vladaju jedninom (61%) nego množinom (45%) imenica. U jednini, relativno najslabije rezultate postižu na imenicama srednjeg roda i na zadacima dativa. U množini, najviše teškoća imaju sa imenicama muškog roda te pokazuju slabu ovladanost lokativom, dativom, instrumentalom i genitivom. S obzirom na slušni status, nagluhi učenici značajno bolje vladaju imeničkom morfologijom od gluhih, dok potonji lošije od učenika sa CI. Također, pronađene su i značajne razlike s obzirom na vrstu škole u korist ispitanika koji polaze redovne škole.

oštećenje sluha; nagluhost; gluhoća; kohlearni implantat; imenička morfologija; integracija u Hrvatskoj

nije evidentirano

engleski

Noun morphology skills in hearing impaired students attending regular and special elementary schools

nije evidentirano

hearing impairment; hard of hearing; deafness; cochlear implant; noun morphology; integration in Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

14.03.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija