Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti (CROSBI ID 8541)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Sabljić, Jakov Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti. Podgorica: Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje, 2011

Podaci o odgovornosti

Sabljić, Jakov

Čirgić, Adnan ; Radoman, Aleksandar

hrvatski

Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti

U knjizi "Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti" nalaze se radovi s temama vezanima uz metodiku nastave književnosti u osnovnoj i srednjoj školi te na fakultetu. Svi su primjeri metoda i oblika rada opisani u primjeni, a preuzeti su iz stvarnoga nastavnoga konteksta. Zato sadržaj knjige može biti od pomoći učiteljima na svim obrazovnim razinama. U prvoj cjelini pod naslovom „Interpretacije“ problematiziraju se teorijska i praktična pitanja oko interpretacije u nastavi književnosti. Opisuje se njezin status te se upozorava na kriterije kojima bi se trebalo udovoljiti kako bi recipijent i njegov doživljaj djela bili u središtu procesa interpretacije. Nadalje, obrađuje se duhovna pjesma kao važan primjer sadržaja na kojem bi se u nastavi trebalo više raditi budući da je duhovna književnost nedovoljno proučavana, a može poslužiti za poticanje razvoja čovjekovih nedovoljno aktiviranih unutarnjih mogućnosti. Na primjeru spjeva "Smrt Smail-age Čengića" naglašeno se povezuje interpretacija djela s književnokritičkim tekstom o njemu. Progovara se i o mnogim stereotipima kao stalnoj pojavi u književnosti te nastavnu bavljenju tim fenomenom, posebice na primjeru dijalekatne književnosti o Šokcima. Drugi dio knjige obilježen je naslovom „Povezivanja“. U njemu su radovi u kojima je naglasak na intertekstualnim relacijama u metodičkom obzoru. Istodobnom interpretacijom najmanje dvaju tekstova obogaćuje se nastavna obrada književnosti jer se time omogućuje dublje razumijevanje pročitanoga, a ujedno se lektirni naslovi povezuju s primjerima iz suvremene književnosti koja je prepuna literarnih obrada klasičnih djela. Uz to, povezivati se može književna teorija i beletristika primjenom različitih literarnoteorijskih perspektiva za interpretaciju istoga djela, što je i pokazano u tumačenju konkretnih tekstova. Zadnja cjelina naslovljena je „Pregršt metoda za bolju recepciju proze i poezije“. U tom dijelu knjige s velikim brojem primjera iz svakodnevne nastave predstavljene su metode uporabive u interpretaciji poezije i proze. Svim se metodama usmjereno potiče stvaralaštvo jer je osnovno polazište da klišeiziranoj, isključivo analitičkoj nastavi više nema mjesta. Za svaku metodu naveden je ilustrativan primjer uz upute o nastavnoj realizaciji metode, način odabira za nju prikladnoga sadržaja i objašnjenje prednosti takva oblika rada.

metodika nastave književnosti; teorija; praksa

nije evidentirano

engleski

From the Methodical Theory and Practice of Teaching Literature

nije evidentirano

teaching methodology of literature; theory; practice

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Podgorica: Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje

2011.

978-9940-579-05-0

325

Posebna izdanja;

objavljeno

Povezanost rada

Filologija