Škola i učenje za budućnost (CROSBI ID 578358)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Škola i učenje za budućnost
Sažetak: Živimo u vremenu brzih promjena u svim područjima znanosti, tehnologije te načina komuniciranja i življenja ljudske zajednice. Svakodnevno se pitamo koliko škola priprema za te promjene i za život u novom multimedijskom okruženju? Djeca i adolescenti manje vremena provedu u školi ili drugim oblicima institucionalnog učenja negoli u izvanškolskim prostorima te u drugim socijalnim zajednicama (obitelji, klubovima, društvima, vjerskim ustanovama i sl.). Stručnjaci se moraju stalno pitati što ima najveći utjecaj na učenje i razvoj mladih u tako bogatom medijskom okruženju. Lista najvažnijih kompetencija za život je znatno promijenjena i proširena u odnosu na prošlo stoljeće. Stručnjaci za odgoj i učenje nastoje predvidjeti moguće promjene u području sadržaja i metoda učenja na početku 21. stoljeća. Glavna pitanja na koja se nastoji pronaći odgovore jesu: što treba učiti, kako učiti, gdje učiti, zašto učiti te u kakvoj su vezi odgovori na ta pitanja s novom obrazovnom sredinom. Autor posebnu pozornost posvećuje odnosu apersonalne i personalne komunikacije u odrastanju djece i mladih, odnosno pitanjima koje pred stručnjake za učenje i odgoj donose novi komunikacijski mediji (Internet, mobilni telefoni te razni vidovi e-učenja). Tim pitanjima bavi se autor ovog priloga podsjećajući na neke zapaženije studije i autore koji su se u proteklih pola stoljeća bavili istim ili sličnim pitanjima (Alvin Toffler, Ivan Illich, George Orwel, Stephen Hawking te članovi Rimskoga kluba). Autor zaključuje da je danas, mnogo više negoli u prošlom stoljeću, važna kompetencija naučiti kako se uči uz pomoć novih medija te pripremanje mladih i odraslih za stalne i brze promjene
okolina za učenje; obrazovna sredina; stilovi učenja; e-učenje; futurologija; odgoj za promjene; informalno učenje; škola
nije evidentirano
engleski
School and Learning for the Future
nije evidentirano
learning environment; learning styles; e-learning; futurology; education for change; informal learning; school; Club of Rome
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-22.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
ŠKOLA, ODGOJ I UČENJE ZA BUDUĆNOST
Jurčević Lozančić, Anka ; Siniša Opić
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-41-0
Podaci o skupu
School, Education and Learning for the Future
predavanje
10.11.2011-12.11.2011
Zagreb, Hrvatska