Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost perfekcionizma i stresa kod studenata u ispitnom roku (CROSBI ID 367433)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vlašić, Mirela Povezanost perfekcionizma i stresa kod studenata u ispitnom roku / Jokić-Begić, Nataša (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Vlašić, Mirela

Jokić-Begić, Nataša

hrvatski

Povezanost perfekcionizma i stresa kod studenata u ispitnom roku

Perfekcionizam se može definirati kao težnja za besprijekornošću u svim aspektima života. Istraživanja pokazuju da je taj višedimenzionalni konstrukt povezan s doživljavanjem stresa, a sve više ih dokazuje i njegovu povezanost s akademskim uspjehom studenata. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati povezanost dimenzija perfekcionizma (visoki standardi, red i nezadovoljstvo postignutim), te doživljaja i tjelesnih manifestacija stresa kod studenata u ispitnom roku i utvrditi postoje li razlike u spomenutim varijablama s obzirom na subjektivnu i objektivnu uspješnost u studiju. U tu smo svrhu proveli istraživanje u dvije vremenske točke: u ožujku 2010. godine (uz pretpostavku niskog intenziteta stresa jer nije vrijeme ispitnih rokova) i u lipnju 2010. godine (uz pretpostavku visokog intenziteta stresa jer je vrijeme ispitnih rokova). Sudionici u istraživanju su bili studenti psihologije (N=171) na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U prvoj točki mjerenja ispitana je razina perfekcionizma, procjena vlastitog uspjeha na tri zasebne mjere akademskog postignuća, zadovoljstvo sobom kao studentom (mjera subjektivne uspješnosti), te ukupni prosjek ocjena (mjera objektivne uspješnosti). U drugoj točki mjerenja ispitan je intenzitet doživljenog stresa i tjelesne manifestacije stresa. Rezultati su pokazali da je nezadovoljstvo postignutim pozitivno povezano s doživljajem i tjelesnim manifestacijama stresa kod studenata u ispitnom roku. Subjektivno uspješni studenti u prosjeku su zadovoljniji postignutim uspjehom u studiju, te doživljavaju slabiji intenzitet i manje tjelesnih manifestacija stresa od subjektivno neuspješnih studenata Objektivno uspješniji studenti imaju nešto više standarde od objektivno manje uspješnih studenata. Studentova subjektivna procjena vlastite uspješnosti u studiju pokazala se značajnom odrednicom toga kako će se student osjećati i hoće li doživjeti jači intenzitet stresa za vrijeme ispitnih rokova

perfekcionizam; stres; subjektivna uspješnost; objektivna uspješnost

nije evidentirano

engleski

Relationship between perfectionism and stress in students during exam time

nije evidentirano

perfectionism; stress; subjective performance; objective performance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32

22.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija