Povezanost perfekcionizma i stresa kod studenata u ispitnom roku (CROSBI ID 367433)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vlašić, Mirela
Jokić-Begić, Nataša
hrvatski
Povezanost perfekcionizma i stresa kod studenata u ispitnom roku
Perfekcionizam se može definirati kao težnja za besprijekornošću u svim aspektima života. Istraživanja pokazuju da je taj višedimenzionalni konstrukt povezan s doživljavanjem stresa, a sve više ih dokazuje i njegovu povezanost s akademskim uspjehom studenata. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati povezanost dimenzija perfekcionizma (visoki standardi, red i nezadovoljstvo postignutim), te doživljaja i tjelesnih manifestacija stresa kod studenata u ispitnom roku i utvrditi postoje li razlike u spomenutim varijablama s obzirom na subjektivnu i objektivnu uspješnost u studiju. U tu smo svrhu proveli istraživanje u dvije vremenske točke: u ožujku 2010. godine (uz pretpostavku niskog intenziteta stresa jer nije vrijeme ispitnih rokova) i u lipnju 2010. godine (uz pretpostavku visokog intenziteta stresa jer je vrijeme ispitnih rokova). Sudionici u istraživanju su bili studenti psihologije (N=171) na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U prvoj točki mjerenja ispitana je razina perfekcionizma, procjena vlastitog uspjeha na tri zasebne mjere akademskog postignuća, zadovoljstvo sobom kao studentom (mjera subjektivne uspješnosti), te ukupni prosjek ocjena (mjera objektivne uspješnosti). U drugoj točki mjerenja ispitan je intenzitet doživljenog stresa i tjelesne manifestacije stresa. Rezultati su pokazali da je nezadovoljstvo postignutim pozitivno povezano s doživljajem i tjelesnim manifestacijama stresa kod studenata u ispitnom roku. Subjektivno uspješni studenti u prosjeku su zadovoljniji postignutim uspjehom u studiju, te doživljavaju slabiji intenzitet i manje tjelesnih manifestacija stresa od subjektivno neuspješnih studenata Objektivno uspješniji studenti imaju nešto više standarde od objektivno manje uspješnih studenata. Studentova subjektivna procjena vlastite uspješnosti u studiju pokazala se značajnom odrednicom toga kako će se student osjećati i hoće li doživjeti jači intenzitet stresa za vrijeme ispitnih rokova
perfekcionizam; stres; subjektivna uspješnost; objektivna uspješnost
nije evidentirano
engleski
Relationship between perfectionism and stress in students during exam time
nije evidentirano
perfectionism; stress; subjective performance; objective performance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
22.12.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb