Sustav za sviranje na glazbenoj melodici pomoću pneumatskog mišića (CROSBI ID 367525)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Totić, Zvonimir Sustav za sviranje na glazbenoj melodici pomoću pneumatskog mišića / Šitum, Željko (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2008

Totić, Zvonimir

Šitum, Željko

Sustav za sviranje na glazbenoj melodici pomoću pneumatskog mišića

Jedan od pravaca razvoja suvremenih pneumatskih sustava, koji se temelji na interdisciplinarnom istraživanju u području robota i bioloških sustava, predstavlja korištenje pneumatskog mišića kao aktuatora u primjenama za ostvarenje reguliranog gibanja i/ili sile pneumatskog pogona. Pneumatski mišić predstavlja zanimljiv tip aktuatora, a zbog sličnosti u načinu rada s biološkim mišićem njihova dosadašnja primjena je uglavnom u području humanoidnih robota, uređajima za rehabilitaciju bolesnika i izradu ortopedskih pomagala, a također i u industrijskim primjenama. Opravdana su očekivanja porasta primjene pneumatskih mišića u budućnosti zbog dobrih osobina ovih aktuatora kao što su jednostavnost održavanja, čistoća elemenata, niska cijena, velika specifična snaga i dr. U radu je izrađena nastavna maketa koja demonstrira način rada pneumatskog mišića, a omogućuje proizvođenje zvuka na glazbenoj melodici pritiskanjem tipki pomoću pneumatskog mišića, koji se pozicionira pomoću pneumatskog cilindra. Dane su glavne značajke pneumatskih mišića kao aktuatora i ostalih komponenti eksperimentalnog sustava, izveden je dinamički model i simulirano ponašanje sustava u programu Simulink/Matlab, te razmotreni načini regulacije sustava. Razvijeni regulacijski algoritmi eksperimentalno su provjereni na laboratorijskom modelu sustava za sviranje na glazbenoj melodici.

pneumatski mišić; regulacija; sustav za sviranje

The system for playing music on melodica using pneumatic muscle

pneumatic muscle; control; playing system