“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“ (CROSBI ID 44307)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija
hrvatski
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“
Današnje društvo je ušlo u novu fazu potrošnje, pa ga Lipovetsky naziva „hiperpotrošačkim društvom“. „Zdrav“ ili „zeleni“ stil života su sveprisutne sintagme koje, u medijima i u kolokvijalnom govoru, označavaju ekološki balansiran i okolišno odgovoran način života. Promoviranje i popularnost „zelenih stilova života“ moguće je interpretirati u kontekstu takozvanog „nematerijalističkog“ ili postmodernog environmentalizma. Kapitalizam je, svjestan važnosti ekologije, komodificirao dio vrijednosti i poruka okolišnog pokreta. To je dovelo je do promjena u promišljanju imagea tvrtki i promoviranja „zelene“, ali ne nužno i održive potrošnje. Mnoge tvrtke kao važan dio svoga imagea ističu socijalnu i ekološku odgovornost te sustavno razvijaju marketinške aktivnosti koje promoviraju postmaterijalističke vrijednosti te okolišno osjetljive stavove i vrijednosti (zeleni marketing). Usporedno s tim razvili su se i novi tipovi potrošača koji konzumiraju široku paletu fair trade i eko-proizvoda. Veliku ulogu u promoviranju „zelenih trendova“ imaju globalno poznate osobe involvirane u različite aktivnosti i eko-projekte. Celebritizacija i komodifikacija environmentalizma prožeta je nizom kontroverzi i prijepora, pri čemu do izražaja dolaze kompleksne i mnogostruke veze između „odgovornog“ kapitalizma, potrošačke kulture i ekološke problematike.
celebritizacija, environmentalizam, kapitalizam, komodifikacija, konzumeristički environmentalizam, konzumerizam, oglašavanje, stilovi života
nije evidentirano
engleski
"Live the Green Dream!" - Poetics of Consumeristic Environmentalism and "Responsible Capitalism"
nije evidentirano
celebritization, environmentalism, capitalism, comodification, consumeristic environmentalism, consumerism, advertising, lifestyle
nije evidentirano
Podaci o prilogu
149-160.
objavljeno
Podaci o knjizi
Galić, Branka ; Žažar, Krešimir
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press
2013.
978-953-175-448-4