Projektiranje tehnologije izrade otkivka prema crtežu MS1 (CROSBI ID 367581)

Salković, Mario Projektiranje tehnologije izrade otkivka prema crtežu MS1 / Grizelj, Branko (mentor); Slavonski Brod, . 2011

Salković, Mario

Grizelj, Branko

Projektiranje tehnologije izrade otkivka prema crtežu MS1

Zadatak ovog diplomskog rada je projektiranje tehnologije izrade predmeta prema crtežu MS1. Navedeni se predmet izrađuje tehnologijom kovanja u toplom stanju. Prije izvođenja operacija izrade vrši se odsijecanje šipke, nakon čega slijedi zagrijavanje na temperaturu kovanja. Tehnologija izrade ovog predmeta se sastoji od dvije operacije. Šipka se sabija, nakon čega se vrši kovanje na kovačkoj preši. Sabijanju šipke prethodi rezanje i zagrijavanje u indukcijskoj peći. Kovanje se vrši na preši, a ne pomoću kovačkog bata jer ista operacija, koja se vrši jednim hodom preše na kovačkom batu zahtijeva sedam do osam udaraca. Drugim riječima, korištenjem preše se bitno skraćuje vrijeme izrade. Nakon kovanja u toplom stanju vrši se kombinirana operacija krzanja vijenca i probijanja slijepog otvora. Kombinirana operacija se izvodi zbog smanjenja vremena izrade i zbog manjeg broja alata i strojeva potrebnih za obradu. Ovaj rad obuhvaća proračun alata za kovanje te alat za krzanje vijenca i probijanje otvora, kao i proračun cijene koštanja izrade. U prilogu se nalaze sklopni crteži i pozicije alata za kovanje i kombinirane naprave za prosijecanje i probijanje.

otkivak; projektiranje; tehnologija

Technology planing for forged part according to technical drawing MS1

forging; planning; technology