Državna matura i ocjene u srednjoj školi kao prediktori akademskog postignuća na kraju prvog semestra (CROSBI ID 367627)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Colić, Marija
Sorić, Izabela
hrvatski
Državna matura i ocjene u srednjoj školi kao prediktori akademskog postignuća na kraju prvog semestra
Prijelaz iz srednje škole na sveučilište važna je prekretnica za svakog pojedinca. U tom periodu života pojedinac pokušava odgovoriti na cijeli niz pitanja. Na njegovu odluku utječe mnoštvo faktora. Do prije dvije godine pojedinac koji je završio srednju školu morao je još položiti i prijemni ispit kako bi započeo školovanje na određenom fakultetu (sveučilištu). Za upis na fakultet bodovale su se srednjoškolske ocjene i postignuće na prijemnom ispitu. Danas se u Hrvatskoj, kao i većem dijelu Europe primjenjuje tzv. sustav državne mature. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prediktornost državne mature i bodova, odnosno ocjena iz srednje škole za akademsko postignuće na kraju prvog semestra odabranog studija. Osim navedenog ispitivale su se i razlike između studenata i studentica u bodovima-ocjenama iz srednje škole, postignuću na državnoj maturi i akademskom postignuću na kraju prvog semestra. Uzorak se sastojao od 66 ispitanika, studenata na Sveučilištu u Zadru (odjel psihologije i odjel sestrinstva), od toga 56 djevojaka i 10 mladića. Nisu utvrđene značajne razlike u bodovima iz srednje škole, bodovima na državnoj maturi i postignuću na kraju prvog semestra odabrang studija između studenata i studentica. Postoji značajna pozitivna povezanost bodova s državne mature i postignuća na kraju prvog semestra odabranog studija. Također postoji značajna pozitivna povezanost između bodova iz srednje škole i postignuća na kraju prvog semestra odabranog studija. Pokazalo se da je jedini značajni prediktor uspješnosti na kraju prvog semestra odabranog studija postignuće na državnoj maturi.
državna matura; ocjene iz srednje škole; ocjenjivanje znanja; akademsko postignuće
nije evidentirano
engleski
State graduation and grades in high school as predictors of academic achievement at the end of first semester
nije evidentirano
state graduation; high school grades; testing issues; academic achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
27.09.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za psihologiju
Zadar