Utjecaj Hermanove iluzije na percepciju kvalitete grafičke komunikacije (CROSBI ID 367643)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Golubić, Ankica
Mrvac, Nikola
Matijević, Mile
hrvatski
Utjecaj Hermanove iluzije na percepciju kvalitete grafičke komunikacije
Koliko god bilo korisno, ljudsko oko ipak nije savršen organ. Iluzije su pojava koje se temelje upravo na toj pretpostavci. Iluzije su u biti, krivo percipirane pojave uzrokovane većim dijelom nesavršenošću ljudskog oka (tromost oka). Na toj pretpostavci počiva i iluzija koja se istražuje u ovom radu- Hermanova iluzija. U teoretskom dijelu ovog rada razjasniti će se kako ljudsko oko vidi, te koji su njegovi glavni dijelovi. Potom će biti riječi o bojama, koje također znaju biti uzrokom mnogih iluzija, a i na različitoj kombinaciji boja temelji se i istraživanje koje se provodi u sklopu ovog rada. Točnije biti će riječi o osnovnim psihofizičkim karakteristikama boje- tonu, svjetlini i zasićenju, te će se pobliže opisati dvije osnovne sinteze boja i se reći nešto o daltonizmu. Na kraju teoretskog dijela pobliže će se objasniti Hermanova iluzija i način na koji ona djeluje, te će se ukratko opisati i neke druge poznate iluzije. Također provedeno je istraživanje kod kojeg se je ispitivala postojanost Hermanove iluzije kada je ona sastavljena različitim kombinacijama osnovnih boja iz CMYK sustava boja. Istraživanje i dobiveni rezultati objašnjeni su u praktičnom dijelu rada.
Hermanova iluzija; percepcija; boja
nije evidentirano
engleski
Influence of Herman illusion on perception of quality graphic communication
nije evidentirano
Herman illusion; perception; color
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
15.09.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet
Zagreb