Utjecaj boje pozadine na percepciju kvalitete grafičke komunikacije (CROSBI ID 367644)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Vrban, Tamara
Mrvac, Nikola
Matijević, Mile
hrvatski
Utjecaj boje pozadine na percepciju kvalitete grafičke komunikacije
Cilj ovog završnog rada je istražiti kako ljudi percipiraju određene boje kada na njih djeluje okolina drugačije boje. Sama boja nekog predmeta nikada se ne mijenja, ali na nju utječu različiti faktori koji uzrokuju da čovjek drugačije vidi tu boju. Jedan od tih faktora je i sam čovjek i način na koji on vidi boju. Percepcija boje je subjektivan doživljaj koji se razlikuje od čovjeka do čovjeka. Kako bi smanjili pogreške pri definiranju boja kod određenih poslova korisno je znati kako na neku boju utječe njezina pozadina ili neki drugi elementi koji se nalaze u njezinoj okolini. Upravo sa tim ciljem provodi se ovo ispitivanje, da bi odredili dolazi li do različitih percepcija boje i u kojim razmjerima dolazi do tih razlika. Okolina ispitivanih boja određena je na isti način kod svake boje kako bi dobiveni rezultati bili lakši za usporedbu. Korištene su CMY boje kao osnova iluzije koja je istraživana, ali samo istraživanje je provedeno preko računala što znači da su boje prikazane pomoću aditivnog mješanja boja koji se bazira na RGB sustavu pri čemu ekran simulira CMY boje.
percepcija; boja; simultani kontrast
nije evidentirano
engleski
Influence of background color on the perception of the quality graphic communication
nije evidentirano
perception; color; simultaneous contrast
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
15.09.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet
Zagreb