Tragom afirmacije slikarstva Münchenskog kruga (CROSBI ID 579123)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Prelog, Petar
hrvatski
Tragom afirmacije slikarstva Münchenskog kruga
U ovome članku autor je sažeto i kritički analizirao puteve afirmacije slikarstva četvorice slikara Minhenskog kruga (Josip Račić, Vladimir Becić, Miroslav Kraljević, Oskar Herman) i njihova pozicioniranja u kanon hrvatskog modernizma. U tom smislu posebno će se ističe uloge književnika i kritičara Miroslava Krleže te slikara i povjesničara umjetnosti Ljube Babića. S obzirom na dimenziju mita koja je pridavana djelovanju slikara Minhenskog kruga, a u kojoj su pojedine epizode životnih sudbina imale presudnu važnost, upozorava se ponajprije na važnost njihove slikarske baštine u slojevitim kretanjima hrvatskog slikarstva između dva svjetska rata. Raspravlja se i o opravdanosti uporabe pojma Minhenskog kruga, tj. o odnosu važnosti njihova školovanja na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu i kasnijeg boravka u Parizu kao glavnom europskom umjetničkom središtu toga vremena.
hrvatsko moderno slikarstvo; Münchenski krug; Josip Račić; Miroslav Kraljević; Vladimir Becić; Oskar Herman; Miroslav Krleža; Ljubo Babić; Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu
nije evidentirano
engleski
Following the Afirmation of Painting of the Munich Circle
nije evidentirano
croatiam modern painting; Munich circle; Josip Račić; Miroslav Kraljević; Vladimir Becić; Oskar Herman; Miroslav Krleža; Ljubo Babić; Academy of Fine Arts in Munich
nije evidentirano
Podaci o prilogu
104-117.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik međunarodnog simpozija Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu
Kraševac, Irena ; Prelog, Petar
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti
978-953-6106-91-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096