Ugovor o franchisingu i pravo konkurencije (CROSBI ID 89587)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mlikotin-Tomić, Deša
hrvatski
Ugovor o franchisingu i pravo konkurencije
Ugovor o franchisingu kao autonoman ugovor trgovačkog prava oblikovan je u granicama prava tržišnog natjecanja (konkurencije).Sloboda ugovaranja ostvarena je priznanjem izuzeća u američkom pravu prema pravilu razumne primjene a u europskom pravu regulacijama uredbi o grupnim izuzećima.Najnovija uredba EZ koja stupa na snagu u lipnju 2000 donosi radikalno nova mjerila za izuzeća ugovora o franchisingu, ugovora o distribuciji i ugovora o isključivoj nabavi. Radi se o prvom pokušaju da se normira ekonomska analiza pravila razumne primjene američke judikature. Stupanj i obujam se mjeri prema tržišnim udjelima zahvačenim sporazumom. S obzirom na pravno tehničku složenost ove uredbe i nedovoljno razvijenu ekonomsku analizu za potrebe primjene prava tržišnog natjecanja nema uvjeta njene primjene u hrvatskom pravu u dogledno vrijeme.
ugovor o franchizingu; opće zabrane; iImenovani slučajevi; mjerila tržišnog udjela; nova regulacija; vertikalni sporazumi; dogovorna praksa
Rad je kao predavanje prezentiran na skupu 38. susret pravnika u gospodarstvu Opatija 2000, održanom od 10.-12.05. 2000, Opatija, Hrvatska.
engleski
Franchising contract and Competition law
nije evidentirano
Franchising contract; competition law; general prohibition; prohibited case; market share rules; new EU regulation; block exemptions
nije evidentirano