Uloga i značaj nekamatnih prihoda banaka te perspektive za njihovo povećane u segmentu kartičnog poslovanja (CROSBI ID 367864)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Janeš, Maja
Matić, Branko
hrvatski
Uloga i značaj nekamatnih prihoda banaka te perspektive za njihovo povećane u segmentu kartičnog poslovanja
Rad se bavi ulogom i značajem nekamatnih prihoda banaka te perspektivama za njihovo povećanje u segmentu kartičnog poslovanja. U prvom dijelu rada pristupnica se fokusira na specifičnost tržišta bankarskih usluga koje karkterizira sve veća konkurencija nebankovnih financijskih institucija, učestala spajanja i pripajanja te deregulacija i informatizacija. U drugom dijelu magistarskog rada pristupnica teoretski obrađuje vrste i specifičnosti bankovnih usluga te ulogu i značaj prihoda koje banke ostvaruju od pružanja pojedinih vrsta bankovnih usluga. U trećem djelu rada pristupnica opisuje povijest razvoja kartične industrije u svijetu. Zatim prikazuje pojavu i razvoj prvih kartičnih proizvoda na hrvatskom bankarskom tržištu prije tridesetak godina do trenutne ponude istih na tržištu i kanala njihove distribucije. Pristupnica zaključuje da je kartično poslovanje izdašan izvor prihoda zbog čega ono predstavlja sve značajnije dio ponude banaka u Hrvatskoj. Osim toga ukazuje na sve prednosti i nedostatke kartičnog poslovanja kako za banke tako i za krajnje korisnika kartica. U četvrtom dijelu magistarskog rada izvršena je analiza kretanja nekamatnih prihoda od 2000.-2008. godine te je utvrđen njihov udio u ukupnim prihodima banaka. Nakon toga pristupnica je istražila značaj i visinu prihoda od kartičnog poslovanja i njihov udio u ukupnim nekamatnim prihodima banaka u periodu od 2004.-2008. godine. Ukazala je na slabosti dosadašnjih strategija bankovnog poslovanja u segmentu kartičnog poslovanja te je predložila novi pristup upravljanja prihodima od naknada i provizija. kao i mogućnosti za njihovo povećanje u budućnosti. U petom dijelu rada koji je ujedno i težište ovog magistarskog rada pristupnica je istražila i predložila nove mjere i aktivnosti za poboljšanje prodaje kartičnih proizvoda s ciljem povećanja nekamatnih prihoda. Rast konkurencije, ubrzan tehnološki razvoj kao i sve bolja informiranost korisnika bankovnih usluga utjecali su na promjene u njihovom ponašanju. Razvoj kartičnih proizvoda potaknule su potrebe klijenata koje nisu mogle biti zadovoljene korištenjem konvencionalnih sredstava plaćanja. Zaključuje da svaka banka i kartična kuća koja želi povećati svoju udio prodanih kartica mora prije svega prepoznati potrebe i zahtjeve tržišta.
nekamatni prihod; banke;
nije evidentirano
engleski
The role and importance of non-interest income of banks and their prospects for the segment increased card business
nije evidentirano
non-interest income; banks;
nije evidentirano
Podaci o izdanju
173
26.11.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek