Demokratizacija društva te odgoj i obrazovanje za interkulturalne odnose (CROSBI ID 89605)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Domović, Vlatka ; Godler, Zlata
hrvatski
Demokratizacija društva te odgoj i obrazovanje za interkulturalne odnose
Cilj ovog istraživanja jest empirijska analiza i procjena interkulturalnih predispozicija učenika srednjih škola. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom. Nezavisne varijable su selekcionirani sociodemografski pokazatelji. Zavisne varijable su selekcionirane europske vrednote. Uzorak je činilo 2715 ispitanika, učenika 26 srednjih škola. Analiza rezultata pokazala je da ispitanici, ukupno gledajući, imaju afirmativan stav prema ponuđenim vrednotama. Od promatranih sociodemografskih obilježja varijable obrazovnog statusa u većem stupnju distingviraju ispitanike u odnosu na europske vrednote. Naime, polaznici gimnazija, odlični i vrlo dobri učenici, s većim aspiracijama za daljnje školovanje, iskazuju pozitivniji odnos prema demokratskim vrednotama. Pretpostavlja se da je to rezultat njihove bolje opće informiranosti, akumuliranog znanja, te sposobnosti analize i komparacije, potrebnih za stvaranje vlastitih svjetonazora.
europske vrednote ; politička kultura ; demokratske vrijednosti
nije evidentirano
engleski
Democratization of society and education for intercultural relations
nije evidentirano
european values ; political culture ; democratic values
nije evidentirano
Podaci o izdanju
5 (5-6(25-26))
1996.
935-961
objavljeno
1330-0288
1848-6096