Školski uspjeh i roditeljsko ponašanje (CROSBI ID 579570)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kozina, Mihael ; Rebernjak, Blaž
hrvatski
Školski uspjeh i roditeljsko ponašanje
Cilj ovog rada bio je provjeriti postoji li povezanost između roditeljskog ponašanja i školskog uspjeha kad se kontrolira rezultat postignut na testu inteligencije i spol učenika. U istraživanju je sudjelovalo 143 učenika prvih i drugih razreda V. gimnazije u Zagrebu koji su u svrhu istraživanja rješavali Ravenove progresivne matrice za napredne i Upitnik roditeljskog ponašanja (Keresteš i sur., 2005). Rezultati pokazuju da se djevojke i mladići razlikuju u percepciji negativnog roditeljstva majke i oca. Mladići procjenjuju da od majke i oca doživljavaju više negativnog roditeljskog ponašanja (psihološke kontrole i negativne discipline) nego djevojke. Roditeljsko ponašanje majke i oca uvođenjem u regresijsku analizu nakon varijabli spoli i inteligencija ne mijenja statistički značajno postotak objašnjene varijance kriterija. No, varijabla Negativno roditeljsko ponašanje od strane oca uz rezultat postignut na testu APM, pokazalo se kao jedini statistički značajan prediktor školskog uspjeha. Sveukupno gledajući, roditeljsko ponašanje oca više je doprinijelo objašnjenju kriterija nego roditeljsko ponašanje majke.
Uspjeh u školi; roditeljsko ponašanje
nije evidentirano
engleski
School Success and Parental Involvement
nije evidentirano
School success; parental involvment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
124-124.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-391-3
Podaci o skupu
20. dani Ramira i Zorana Bujasa
poster
07.04.2011-09.04.2011
Zagreb, Hrvatska