Uropatogena Escherichia coli: Povezanost otpornosti na kinolone s prisutnošću činitelja virulencije (CROSBI ID 368091)

Barišić, Zvonimir Uropatogena Escherichia coli: Povezanost otpornosti na kinolone s prisutnošću činitelja virulencije / Plečko, Vanda (mentor); Zagreb, Medicinski fakultet u Zagrebu, . 2011

Barišić, Zvonimir

Plečko, Vanda

Uropatogena Escherichia coli: Povezanost otpornosti na kinolone s prisutnošću činitelja virulencije

Infekcije mokraćnog sustava se ubrajaju među najčešće infekcije kod ljudi, a bakterija E.coli je njihov glavni uzročnik. Pretjerana i nekontrolirna upotreba konolona dovodi do sve veće otpornosti bakterija na tu skupinu antibiotika. Mehanizmi otpornosti bakterija uključuju promjenu ciljne molekule za lijek, pojačanu aktivnost efluksne pumpe i promjenu propusnosti stanične membrane ubog smanjene aktivnosti porina. Tijekom jednogodišnjeg razdoblja su se iz uzorka urina izolirali svi sojevi E.coli otporni na kinolone. U skupini kod koje su izolirani sojevi otporni na kinolone bilo je više muškaraca nego u kontorlnoj skupini, no ta se razlika nije pokazala statistički značajnom. Zapaženo je da stopa otpornosti E.coli na ciprofloksacin raste s povećanjem životne dobi bolesnika, pa su otporni sojevi češće izolirani kod starijih bolesnika. Svi sojevi otporni na kinolone pokazuju veću otpornost na ostale antibiotike. Među izolatima E.coli otpornima na kinolone nije bilo sojeva koji su posjedovali plazmidne gene gene otpornosti na kinolone (qnrA, qnrB i qnrS). Mutacije na genu gyrA na pozicijama 83 i 87 bile su prisutne kod 90, 80% sojeva E.coli otpornih na kinolone. Kod jednog testiranog soja otkrivena je izuzetno rijetka mutacija na položaju 106, za koju se dugo smatralo da može nastati jedino nakon indukacije otpornosti na kinolone u eksperimentalnim uvjetima. Indukcija otpornosti na kinolone uspjela je na dva soja E.coli. sojevi s induciranom otpornošću na kinolone stekli su povećanu otpornost na cefalosporine treće generacije ceftazidim, cefotaksim i ceftriakson , te gentamicin , a jedan je soj stekao otpornost i na cefipim.

kinoloni; uropatogena E.coli; rezistencija; faktori virulencije

Uropathogen Escherichia coli: Quinolone resistance in assotiation with virulence factors

Quinolons; uropathogen E.coli; resistance; virulence factors