Intelektualne sposobnosti i ponašanje djece pred polazak u školu i kasniji školski uspjeh (CROSBI ID 579847)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilać, Snježana
hrvatski
Intelektualne sposobnosti i ponašanje djece pred polazak u školu i kasniji školski uspjeh
S ciljem da se utvrdi povezanost intelektualnih sposobnosti i ponašanja djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u njoj ispitano je 177 djece u vrtićima pred upis u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160 praćeno do kraja osnovog školovanja. Metode : Za ispitivanje prilagođenosti ponašanja djece primijenjen je Upitnik za roditelje o simptomima neadekvatne adaptacije (SNA) Prapera. Za ispitivanje inteligencije korišteni su testovi : Goodenough test "Nacrtaj čovjeka" (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI). Rezultati : Prilagođenost ponašanja pred polazak u školu kod dječaka nije bila značajno povezana s mjerama školskog postignuća. Neprilagođeno ponašanje kod djevojčica (grupa tjelesnih simptoma) bilo je nisko, ali statistički značajno negativno povezano s uspjehom u višim razredima. Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije su bili relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i to viši u nižim razredima negoli u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) su pokazale dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovo kod dječaka. Zaključak : Rezultati su interpretirani u svjetlu spolnih i razvojno različitih obrazaca u povezanosti inteligencije i ponašanja djece pred polazak u školu i kasnijeg školskog uspjeha.
intelektualne sposobnosti; prilagođenost ponašanja; predškolska djeca; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
Intellectual abilities and behavior in preschool children and later school achievement
nije evidentirano
: intellectual abilities; behavior; preschool children; school achievement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
36-36.
2009.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zaštita zdravlja djece i mladih. Knjiga sažetaka 2. hrvatskog kongresa primijenjene psihologije
Kongresni odbor
Opatija: Hrvatska psihološka komora
Podaci o skupu
2. hrvatski kongres primijenjene psihologije
predavanje
03.06.2009-07.06.2009
Opatija, Hrvatska