Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece (CROSBI ID 579857)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bradarić-Jončić, Sandra ; Milković, Marina ; Mohr, Renata
hrvatski
Stavovi gluhih prema znakovnom jeziku i školovanju gluhe djece
Za promjenu društvenog statusa znakovnoga jezika i njegovo uvođenje u sustav obrazovanja gluhe djece raspolažemo danas brojnim znanstvenim argumentima. Drugi važan argument stavovi su i mišljenja samih gluhih osoba, koje su u stanju same artikulirati svoje potrebe. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ukazati na pozitivne stavove gluhih prema znakovnom jeziku i njegovom mjestu u školama za gluhu djecu, kao još jedan prilog u našim naporima za stvaranje uvjeta za uvođenje dvojezičnog obrazovanja gluhe djece u Hrvatskoj. Upitnikom stavova (uz prevođenje na znakovni jezik) prikupljeni su odgovori 71 odrasle gluhe osobe na 24 pitanja o znakovnome jeziku i školovanju gluhe djece. Kako je bilo i za očekivati, pokazalo se da su njihovi stavovi vrlo pozitivni. Na gotovo svim varijablama preko 70% ispitanika imalo je pozitivan stav. Neodređenije stavove ispitanici su pokazali jedino prema odgojno-obrazovnoj integraciji, što je također za očekivati, ako znamo da zajednice gluhih širom svijeta zavode smatraju iznimno važnim mjestima za očuvanje znakovnoga jezika i inkulturaciju gluhe djece čujućih roditelja u kulturu Gluhih.
gluhi; znakovni jezik; edukacija gluhe djece
nije evidentirano
engleski
Attitudes of the deaf towards sign language and education of the deaf
nije evidentirano
deaf; sign language; deaf education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
70-74.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
Prstačić, Miroslav
Zagreb: Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-98505-5-3
Podaci o skupu
Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
poster
25.05.2011-29.05.2011
Pula, Hrvatska