Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole (CROSBI ID 368306)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bjedov, Vesna Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole / Ana Pintarić (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2010

Podaci o odgovornosti

Bjedov, Vesna

Ana Pintarić

hrvatski

Metodički pristupi morfološkim sadržajima u višim razredima osnovne škole

Predmetom su doktorskoga rada metodički pristupi morfološkim nastavnim sadržajima u višim razredima osnovne škole o kojima se govori u odnosu na suvremenu nastavu hrvatskoga jezika. Ciljevi su rada ustvrditi prihvaćenost funkcionalnoga poretka obradbe padeža kod učitelja hrvatskoga jezika istočnoga dijela Republike Hrvatske, zatim istražiti i ustvrditi zastupljenost metodičkih pristupa u udžbeničkim jedinicama o sklonidbi imenica u 5. razredu, među učiteljima hrvatskoga jezika istočnoga dijela Republike Hrvatske te u neposrednoj nastavi obradbe padeža. Pojam se metodičkoga pristupa prihvaća i rabi u odnosu na metodičke sustave, stoga su u teorijskome dijelu rada opisani odabrani metodički sustavi nastave hrvatskoga jezika (dogmatsko-reproduktivni, analitičko-eksplikativni, integracijsko- korelacijski, problemsko-stvaralački, lingvističko-komunikacijski, timski, otvoreni i ERR sustav) i temelji nastave hrvatskoga jezika, tj. njezini čimbenici. U sklopu morfoloških je nastavnih sadržaja odabrana Sklonidba imenica, kao obvezna morfološka tema u 5. razredu, o kojoj se govori s obzirom na funkcionalan raspored padeža propisan PiP-om. Teorijski dio rada završava spoznajama dosadašnjih istraživanja o metodičkim pristupima u nastavi hrvatskoga jezika koja su provedena 80-tih godina prošloga stoljeća. Na temelju postavljenih hipoteza i razrađene metodologije, provedena su istraživanja čiji su rezultati kvalitativno i kvantitativno prikazani u istraživačkome dijelu rada. Riječ je o prihvaćenosti funkcionalnoga poretka obradbe padeža među učiteljima hrvatskoga jezika 5 županija istočnoga dijela Republike Hrvatske, zatim o ostvarenosti metodičkih pristupa u udžbenicima 5. razreda, o zastupljenosti metodičkih pristupa u obradbi morfoloških sadržaja među učiteljima hrvatskoga jezika navedenih županija te o snimanju nastave obradbe padeža kod odabrane učiteljice i učenika.

metodika ; nastava hrvatskoga jezika ; morfologija ; sklonidba imenica

nije evidentirano

engleski

Methodogical approach to morphology in 5-9 years of schooling

nije evidentirano

methodology ; teaching of Croatian as L1 ; morphology ; declination of nouns

nije evidentirano

Podaci o izdanju

308

27.05.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Filologija