Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učeničke kompetencije i suvremena nastava (CROSBI ID 177588)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tot, Daria Učeničke kompetencije i suvremena nastava // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 65-78

Podaci o odgovornosti

Tot, Daria

hrvatski

Učeničke kompetencije i suvremena nastava

U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učenika o bitnim indikatorima učeničke kompetentnosti, kvaliteti nastave i vlastitoj osposobljenosti za njenu evaluaciju. Istraživanje je provedeno na uzorku od tristo trideset četiri učenika osnovnih škola Primorsko-Goranske, Istarske i Ličko-Senjske županije. Učenici su procjenjivali kvalitetu nastave i učenja tijekom njihova dosadašnjeg školovanja kao i mogućnosti za budućnost. Najveći broj ispitanika mišljenja je da se nastava procjenjuje putem čestih pismenih i usmenih ispitivanja za razliku od njihove želje da se procjenjuje razgovorom učenika i učitelja u kojem i učenik postavlja pitanja i daje prijedloge za poboljšanje nastave. Uglavnom se ne slažu da još uvijek nisu dovoljno osposobljeni za procjenjivanje rada svojih učitelja u nastavi, a djelomično se slažu da još uvijek ne procjenjuju u dovoljnoj mjeri svoj rad i postignuća u nastavi. Učenici najvažnijim mjerljivim indikatorima učeničkih kompetencija smatraju razumijevanje i poštivanje sebe i drugih te uspješno samostalno učenje i rješavanje različitih problema. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima stjecanja osnovnih znanja i umijeća za provođenje manjih istraživanja. Faktorskom su analizom sedamnaest indikatora suvremene učeničke kompetentnosti razvrstana u dvije skupine: Metakognitivne sposobnosti, samopoštovanje, uočavanje i rješavanje problema, primjena suvremenih IKT-a i socijalnih vještina i Rrazvoj funkcionalne pismenosti, istraživačkih sposobnosti i odgojnih vrijednosti.

osnovna škola; indikatori učeničke kompetentnosti; nastava i učenje

nije evidentirano

engleski

Students competences and modern teaching practice

nije evidentirano

elementary school; student-competence indicators; teaching and learning.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1)

2010.

65-78

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Pedagogija