Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

„Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova) (CROSBI ID 178152)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Aleksandar Mijatović „Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova) // Nova Croatica, god. 5. (2011), sv. 5; 57-82

Podaci o odgovornosti

Aleksandar Mijatović

hrvatski

„Izaći iz sebe“: Ja kao dvojnik i postajanje- anonimnim u Isušenoj kaljuži Janka Polića Kamova (O desubjektivaciji u Diderota, Maupassanta i Kamova)

Na kraju prvoga dijela Isušene kaljuže – Na dnu – pripovjedač upućuje na čuvenu novelu Guya de Maupassanta Horla. Dok je za Maupassanta Horla predstavljala sablasno pojavljivanje drugoga, za pripovjedača Isušene kaljuže Horla, međutim, znači sablasno pojavljivanje sebe kao drugog, sebe kao neutralnoga ne-sebstva, kao nikoga. Dok je Maupassant bio užasnut mogućnošću takvoga kreaturnoga života (E. Santner) koji prebiva na pragu između vidljivoga i nevidljivoga, pripovjedač Isušene kaljuže, nasuprot tome, širokogrudno prihvaća mogućnost ne-bića koje se ne može svesti na ontološku opreku između bića i privida i pravno-moralnu opreku između sebe i drugoga. U Maupassantovoj se noveli On? događaji pripovijedaju kao da je pripovjedač susreo drugoga kao svoga izvanjskoga dvojnika. Međutim, pripovjedač u On? susreće samoga sebe kao neutralno nitko ; on susreće sebe kao svoga vlastitoga dvojnika. Na isti način, u sljedećim dijelovima Isušene kaljuže – U šir, U vis – pripovjedač prolazi asketsku transformaciju u kojoj se lišava sebe. To 'oslobađanje od sebe' – izlazak iz sebe, kao što Kamov piše – u Isušenoj se kaljuži poima kao glavna tehnika otpora disciplinarnoj moći koja djeluje kroz pravne oblike autentičnosti i individualnosti. Ta se asketska samo-preobrazba u kojoj se afirmira „pravo da se nestane“ (Blanchot) može shvatiti kao (još jedno) objašnjenje završnog iskaza romana: 'Ja nisam ja'.

sebstvo; pripov(i)jed(a)ni identitet; glumac; ipse/idem; iskaz; zamjenica Ja; potencijalnost

nije evidentirano

engleski

“Getting out from oneself”: The I as double and becoming-anonymous in Janko Polić Kamov’s novel Isušena kaljuža (On the desubjectivation in Diderot, Maupassant and Kamov)

nije evidentirano

self; narrative/narrated identity; actor; ipse/idem; enunciation; pronoun I; potentiality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

god. 5. (sv. 5)

2011.

57-82

objavljeno

1846-8292

1848-8668

Povezanost rada

Filologija