Ispitivanje korelativnosti parametara kakvoće i njihovog utjecaja na tržišnu prihvatljivost alkoholnih pića (CROSBI ID 332504)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Nemet, Zvonimir
Lovrić, Tomislav
Lovrić, Tomislav
hrvatski
Ispitivanje korelativnosti parametara kakvoće i njihovog utjecaja na tržišnu prihvatljivost alkoholnih pića
Na makro su razini prehrambene navike uvjetovane kulturološkom tradicijom, religijsko-političkim uvjerenjima, ekonomskim okolnostima te objektivnom ponudom. Mikro razina konzumacijske navike svodi na osoban izbor koji je uvjetovan psihološko-nutritivnim faktorima (psihologija percepcije, psihologija pamćenja, učenja, motivacije, teorija osobnosti) (1). Obzirom na rapidan pad kupovne moći i opće potrošnje kao posljedica tranzicijski uvjetovane gospodarske recesije (rast nezaposlenosti, deindustrijalizacija, nelikvidnost, kriza bankarskih sustava te socijalnih fondova) prehrambene su navike u Republici Hrvatskoj duboko uvjetovane makro razinom, što i predstavlja radnu hipotezu. Metodološki pristup dokazivanju radne hipoteze uvjetovan je početnim sudom da svaka pozitivna korelacija objektivne kakvoće i tržišne prihvatljivosti egzaktno indicira mikro razinu prehrambenih navika, dok negativna korelacija ukazuje na makro razinu prehrambenih navika. Težište je ovog rada determinacija objektivne kakvoće alkoholnih pića permanentno prisutnih u trgovačkoj mreži te njezin utjecaj na tržišnu prihvatljivost proizvoda. Kombiniranjem tehnika bazne i instrumentalne analitike - plinske kromatografije s head-space uzorkivačem i plameno-ionizacijskom detekcijom s relevantnim senzornim metodama moguće je osigurati signifikantnu pozitivnu korelaciju baznih, instrumentalnih i senzornih tehnika te egzaktno definirati objektivnu kakvoću proizvoda (2). Tek je statističkim sumiranjem visokokorelativnih rezultata baznih, instrumentalnih i osjetilnih analitičkih metoda definirana objektivna kakvoća proizvoda te je stvoren objektivni kapacitet za rješavanje znanstvene problematike korelacija objektivne kakvoće, cijene i tržišne prihvatljilvosti (2). Unutar definirane opće razine prehrambenih navika potrošača statistički su utvrđene i očekivane različitosti. Obzirom da je percepcija proizvoda te, posljedično, marketinški pristup različit kod pojedinih kategorija alkoholnih pića (ovisno o statusnom položaju i stupnju udovoljavanja potreba ciljanih grupacija potrošača) statistički je dokazana razlika razina prehrambenih navika potrošača ovisno o kategoriji pića. Na osnovi rezultata istraživanja statistički je definirana trenutna uvjetovanost potrošačkog odabira o razini prehrambenih navika u Republici Hrvatskoj. Na osnovu završnog suda zasniva se i teorija o pozitivnoj ovisnosti stabilnog gospodarskog rasta i per capita potrošnje te posljedično pomicanja općeg karaktera prehrambenih navika s makro prema mikro razini.
Alkoholna pića; kakvoća; korelativnost; kupovna moć; prehrambene navike
nije evidentirano
engleski
Investigation correlation of quality parameters and their influence on market acceptability of alkoholic drinks
nije evidentirano
Alcoholic beverages; consumption habits; correlation; purchasing power; quality
nije evidentirano
Podaci o izdanju
150
17.12.1999.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Zagreb