Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stimulating environment in meeting the needs of deaf children of pre-school age (CROSBI ID 178279)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida ; Crnčić-Brajković, Marija Stimulating environment in meeting the needs of deaf children of pre-school age // Metodički obzori/Methodological horizons, 5 (2010), 10; 51-64

Podaci o odgovornosti

Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida ; Crnčić-Brajković, Marija

engleski

Stimulating environment in meeting the needs of deaf children of pre-school age

Rani razvoj i stjecanje iskustva događa se u komunikaciji, prostoru i vremenu, a ti čimbenici su specifični kod gluhog djeteta i stvaraju smetnje u strukturiranju njegove osobnosti. Jedno područje ličnosti istodobno utječe na cjelinu razvoja pa je cjeloviti pristup u odgoju gluhe djece rane dobi načelo odgoja za zaštitu jednakih prava na odgoj i obrazovanje kulture manjine Istraživanja znanstvenika pokazala su da gluhoća sama po sebi ne utječe negativno na razvoj djetetovih socijalnih, emocionalnih i kognitivnih sposobnosti, ali nemogućnost komunikacije može izazvati teškoće u svim razvojnim područjima. Fenomen gluhoće nije ograničavajući faktor. Pojedine gluhe osobe dosegle su vrhunske rezultate u različitim područjima znanosti, umjetnosti i stvaralaštva. Osim teorijskog pristupa problemu, u radu se prezentiraju rezultati empirijskog istraživanja. Cilj je bio istražiti stavove i mišljenja studenata/budućih odgojitelja o njihovoj percepciji statusa gluhog djeteta u društvu i integraciji u redovitu predškolsku ustanovu. Rezultati istraživanja pokazuju prisutnost niza predrasuda i određenu razinu kritičnosti studenata o potrebi integracije gluhe djece u skupinu većine. Nije osviještena potreba stjecanja novih kompetencija odgojitelja predškolskog odgoja za rad s djecom s posebnim potrebama u duhu proklamiranih dokumenata o pravima na odgoj i obrazovanje.

stimulating environment; deaf child of pre-school age; students; pre-school teachers' competences

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (10)

2010.

51-64

objavljeno

1846-1484

1848-8455

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija