Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 178460)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Petrović-Sočo, Biserka Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 241-257

Podaci o odgovornosti

Petrović-Sočo, Biserka

hrvatski

Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja

U radu se prikazuje geneza instrumenata za procjenu kvalitete ustanove ranog odgoja i obrazovanja: od zanemarivanja tog istraživačkog fenomena do osamdesetih godina prošlog stoljeća uslijed prevladavanja pozitivistički usmjerenih istraživanja, preko analitičkih, korelacijsko- kvantitativnih istraživanja kvalitete ustanove u devedesetim godinama prošloga stoljeća, do suvremenih, holističko-interpretativnih, kvalitativnih istraživanja. Rezistentnost istraživača na ovaj problem prekidaju zaposleni roditelji zainteresirani za kvalitetu odgoja svoje djece u institucijskim uvjetima. To se poklapa s vremenom «mirne revolucije» u razvojnoj psihologiji kad se mijenjanjem znanstvene paradigme na dijete počinje gledati kao na socijalno i kulturno biće. U razvoju instrumenata procjene kvalitete ustanove najprije se u osamdesetim godinama prošlog stoljeća identificiraju analitički, strukturalni, statički indikatori kvalitete (prostor, oprema, materijali i igračke, broj djece na jednog odgojitelja, veličina i dobni sastav odgojne skupine, obrazovanje odgojitelja, stalnost odgojitelja u odgojnoj skupini i stručno iskustvo odgojitelja i ravnatelja) i stavljaju u korelaciju s razvojnim postignućima djece. Nakon tih, korelacijsko-kvantitativnih istraživanja u devedesetim godinama prošlog stoljeća se razvijaju cjeloviti instrumenti za globalnu procjenu kvalitete ustanove od kojih su najpoznatiji Skala za procjenu kvalitete okruženja beba i djece rane dobi (ITERS) i Evaluacijska skala okruženja djece rane dobi (ECERS). One i drugi instrumenti se u početku upotrebljavaju u evaluativne svrhe, a s vremenom sve više postaju oruđe edukacije, refleksije i samoevaluacije ustanova ranog odgoja i obrazovanja u interpretativno-kvalitativnim istraživanjima. Na kraju rada se raspravlja o (ne)mogućnosti definiranja kvalitete ustanove ranoga odgoja sagledane iz multiplih perspektiva i u vezi s tim o upotrebi instrumenata u različitim istraživačkim modelima kvalitete ustanove ranoga odgoja.

kvaliteta ustanove ranog odgoja i obrazovanja; instrumenti procjene kvalitete ranog odgoja; skala procjene kvalitete dječjeg okruženja; korelacijsko-kvantitativna istraživanja; interpretativno-kvalitativna istraživanja

nije evidentirano

engleski

The development of evaluation tools for assessing the quality of early education institutions

nije evidentirano

quality of early education institutions; tools for assessing the quality of early education institutions; Infant/Toddler Environment Rating Scale; correlative-quantitative assessments; interpretive-qualitative research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (2)

2011.

241-257

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija