Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću (CROSBI ID 178515)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću
U oblikovanju odgojno-obrazovnog procesa vrtića, valja polaziti od prirode učenja male djece koja se temelji na stjecanju izravnog i konkretnog iskustva tj. aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu učenja. Ono se ostvaruje u interakciji djeteta s drugom djecom i podržavajućim odraslima. Vrtićko okruženje (prostorno, socijalno) ima veliki utjecaj na učenje i cjelokupni razvoj i odgoj djeteta kao i na razvoj njegove autonomije, iz kojeg razloga kontinuirano unapređivanje okruženja predstavlja jednu od posebno važnih zadaća u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Kvalitativno bogaćenje okruženja može dovesti do velikih promjena u ponašanju djece ; ono se odražava na to kako djeca međusobno surađuju, kako se u vlastitim aktivnostima (samo)organiziraju, kako rješavaju različite probleme, tj. kako razmišljaju, istražuju i uče. Unapređivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa vrtića usmjerenog razvoju autonomije djece iziskuje i mijenjanje uloge odgajatelja tj. razvoj nekih novih kompetencija, koje se razvijaju onim oblicima profesionalnog usavršavanja koje podupiru razvoj autonomije odgajatelja. Razvoj autonomije djeteta u procesu vlastitog učenja, razvoj sposobnosti upravljanja procesom svog učenja i vježbanje preuzimanja odgovornosti za vlastito učenje, predstavljaju kvalitete koje utiru put cjeloživotnog učenja.
autonomija djeteta; cjeloživotno učenje; odgojno-obrazovni proces vrtića; samostalne istraživačke aktivnosti
nije evidentirano
engleski
The development of autonomy in children in the pre-school educational process - a path to lifelong learning
nije evidentirano
child's autonomy; lifelong learning; nursery school educational process; autonomous exploration activities
nije evidentirano