Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Makroekonomsko repozicioniranje sektora jakih alkoholnih pića Republike Hrvatske u pristupanju Europskoj uniji (CROSBI ID 368969)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Čačić, Jasna Makroekonomsko repozicioniranje sektora jakih alkoholnih pića Republike Hrvatske u pristupanju Europskoj uniji / Tratnik, Miroslav (mentor); Zagreb, Agronomski fakultet, . 2011

Podaci o odgovornosti

Čačić, Jasna

Tratnik, Miroslav

hrvatski

Makroekonomsko repozicioniranje sektora jakih alkoholnih pića Republike Hrvatske u pristupanju Europskoj uniji

Pristupanje Hrvatske Europskoj uniji predstavlja jedan od glavnih ciljeva Republike Hrvatske. Upravo iz navedenih razloga postalja se pitanje utjecaja priključenja Republike Hrvatske Europskoj uniji na poljoprivredu i prehrambenu industriju, kao i na sektor jakih alkoholnih pića. Cilj istraživanja je utvrditi na makroekonomskom nivou promjene u indikatorima (uvoz, izvoz, potrošnja per capita) koje bi mogle nastati pristupanjem Republike Hrvatske Europskoj uniji na području jakih alkoholnih pića. Temeljem rezultata istraživanja ocijenjuju se i predložiti mjere za uspješno makroekonomsko repozicioniranje sektora jakih alkoholnih pića Hrvatske. Kod izrade disertacije korištena je kvantitativna i kvalitativna strategija istraživanja pri čemu su korištene su slijedeće metode istraživanja: metoda anketnog ispitivanja, SWOT analiza, obrada prikupljenih podataka u SPSS-u, ANOVA, faktorska analiza (FA), analiza glavnih komponenata (PCA) i neuronske mreže (NN). Obrada podataka napravljena je s programom STATISTICA ver. 8. Kao izvor podataka kod izrade disertacije korišteni su rezultati anketnog ispitivanja (primarni podaci) i statističko-dokumentacijska osnova, objavljena i interna Državnog zavoda za statistiku, Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja i Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića (sekundarni podaci). Prikupljeni podaci poslužili su kao ulazni parametri za neuronske mreže, na osnovu kojih je modelirano predviđanje i očekivanje u sektoru jakih alkoholnih pića. Korištenim modelima i varijablama obuhvaćeno je preko 85% međudjelovanja, što znači da ostaje oko 14% prostora za varijable iz okoline koje bi mogle imati potencijalnog učinka na promatrano, ali nisu uzete u obzir. Sukladno rezultatima SWOT analize predlaže se strategija ograničavanja. Od sedam jakih alkoholnih pića koja se najviše proizvode u Republici Hrvatskoj, šest ih je zaštićeno u okviru pravnih propisa RH. Može se zaključiti da se kod formiranja pravnog okvira i politike sektora jakih alkoholnih pića vodilo računa o trenutnoj situaciji kako bi se što je moguće više zadržalo mjesto na tržištu za već renomirane proizvode.Primjena neuronskih mreža je vrlo koristan alat i dosadašnje iskustvo u drugim znanstvenim disciplinama pokazuje kako je vrlo primjenjiv alat u predikciji očekivanja. Kao i kod svakog modela, okolina može imati znatno veći utjecaj (kao što je trenutno u ekonomskom sektoru recesija) od očekivanog.  

repozicioniranje; jaka alkoholna pića; Europska unija; pristupanje

nije evidentirano

engleski

Macroeconomic repositioning of Croatian spirits Sector in the EU accession process

nije evidentirano

repositioning; spirit (alcholic beverages) sector; EU; acession

nije evidentirano

Podaci o izdanju

145

18.05.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Agronomski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija