Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika (CROSBI ID 581451)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Domazet, Mladen Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika // Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova / Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko et al. (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet, 2011. str. 159-172

Podaci o odgovornosti

Domazet, Mladen

hrvatski

Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika

Članak daje pregled društvenih utjecaja (izvan stroge obrazovne teorije) na određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje u skladu s društvenim potrebama „društva znanja“ na planetu koji se zagrijava. Daje se i kratak pregled povijesti uvođenja pojma „kompetencije“ u obrazovni diskurs, kao slijednika (u predmetnom području prirodnih znanosti) „prirodoznanstvene pismenosti“ i daljnjem koncepcijskom iskoraku iz popisivanja disciplinski važnih činjenica. Prikazuju se i tradicionalni društveni utjecaji na konceptualizaciju prirodoznanstvenog obrazovanja, ali i recentne potrebe obrazovanja budućih građana za uzimanje u obzir postpolitičkog i djelomično postdemokratskog stanja koje se pojavljuje kao nuspojava društva znanja pod klimatskim pritiskom. Uz upozorenje na rezultate empirijskih istraživanja koji pokazuju negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima, prikazuju se komparativni rezultati ispitivanja hrvatskih 15-godišnjaka u području izučavanja okoliša i geofizike, u sklopu ispitivanja PISA 2006. U svjetlu potrebe za radikalno drukčijim odnosom društva prema prirodnoj okolini te specifičnosti rezultata hrvatskih 15-godišnjaka na spomenutom testiranju naglašava se urgentnost uvođenja aktivnoga „državljanskog odgoja“ među mlađim generacijama. Iako neočekivan, ovakav se zaključak nameće iz usporedbe znanja i stavova ispitanika s onima njihovih roditelja i vršnjaka u zemljama OECD-a.

kompetencije; klimatske promjene; obvezno obrazovanje; obrazovni ishodi; društvene potrebe; PISA 2006.; građanski odgoj

nije evidentirano

engleski

Teach them decision-making : importance of civics in the development of Croatian students' competence in natural sciences

nije evidentirano

competences; climate change; compulsory education; educational outcomes; societal needs; PISA 2006; civics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

159-172.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K.

Zagreb: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet

9789531754118

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija, Filozofija