Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika (CROSBI ID 581451)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Domazet, Mladen
hrvatski
Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika
Članak daje pregled društvenih utjecaja (izvan stroge obrazovne teorije) na određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje u skladu s društvenim potrebama „društva znanja“ na planetu koji se zagrijava. Daje se i kratak pregled povijesti uvođenja pojma „kompetencije“ u obrazovni diskurs, kao slijednika (u predmetnom području prirodnih znanosti) „prirodoznanstvene pismenosti“ i daljnjem koncepcijskom iskoraku iz popisivanja disciplinski važnih činjenica. Prikazuju se i tradicionalni društveni utjecaji na konceptualizaciju prirodoznanstvenog obrazovanja, ali i recentne potrebe obrazovanja budućih građana za uzimanje u obzir postpolitičkog i djelomično postdemokratskog stanja koje se pojavljuje kao nuspojava društva znanja pod klimatskim pritiskom. Uz upozorenje na rezultate empirijskih istraživanja koji pokazuju negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima, prikazuju se komparativni rezultati ispitivanja hrvatskih 15-godišnjaka u području izučavanja okoliša i geofizike, u sklopu ispitivanja PISA 2006. U svjetlu potrebe za radikalno drukčijim odnosom društva prema prirodnoj okolini te specifičnosti rezultata hrvatskih 15-godišnjaka na spomenutom testiranju naglašava se urgentnost uvođenja aktivnoga „državljanskog odgoja“ među mlađim generacijama. Iako neočekivan, ovakav se zaključak nameće iz usporedbe znanja i stavova ispitanika s onima njihovih roditelja i vršnjaka u zemljama OECD-a.
kompetencije; klimatske promjene; obvezno obrazovanje; obrazovni ishodi; društvene potrebe; PISA 2006.; građanski odgoj
nije evidentirano
engleski
Teach them decision-making : importance of civics in the development of Croatian students' competence in natural sciences
nije evidentirano
competences; climate change; compulsory education; educational outcomes; societal needs; PISA 2006; civics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
159-172.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K.
Zagreb: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet
9789531754118
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096