Polietilen modificiran škrobomza pakiranje smrznutog povrća (CROSBI ID 89853)

Pospišil, Jasna ; Berković, Katarina ; Dragović-Uzelac, Verica Polietilen modificiran škrobomza pakiranje smrznutog povrća // Ambalaža (Zagreb), 5 (2000), 4; 19-21

Pospišil, Jasna ; Berković, Katarina ; Dragović-Uzelac, Verica

Polietilen modificiran škrobomza pakiranje smrznutog povrća

Istražena je mogućnost uporabe filma od polietilena niske gustoće (PE-LD) modificiranog s 10 % škroba za čuvanje smrznutog pirea špinatapri temperaturi -18 oC.U tu svrhu upotrebljeni su i standardni filmovi od PE-LD, bez prisutnosti škroba.Ispitane su fizikalno-kemijske promjene neuporabljenih i uporabljenih PE-LD filmova za pakiranje i samog pirea špinata.Kvaliteta filmova praćena je određivanjem granice razvlačenja, prekidne čvrstoće, prekidnog istezanja, ovisnosti naprezanja o istezanju, IR spektra i propusnosti filmova za O_2, CO_2 i N_2. Kvaliteta špinata praćena je određivanjem ukupne mase i ukupnih klorofilnih pigmenata. U ispitivanim filmovima sa škrobom, tijekom 60 dana skladištenja špinata, dolazi do promjene strukture polimera, a time i do promjene njihovih mehaničkih svojstava. Promjene strukture izazvane su ugradnjom škroba i djelovanjem sastojaka iz špinata. Međutim, razlike u promjenama mehaničkih svojstava, između filmova sa škrobom i filmova bez škroba nisu bile statistički značajne. Tu konstatacju potvrđuju i rezultati dobiveni za udjel mase i klorofilnih pigmenata u špinatu, kojih se vrijednosti nisu značajnije razlikovale između špinata pakiranog u PE-LD filmu sa škrobom i onom bez škroba.

škrob; polietilen; mehanička svojstva; IR spektar; špinat; ukupni klorofili

Modified polyethylene foils for packaging of frozen vegetables

starch; polyethylene; mechanical properties; IR spectra; spinach; chlorophylls