Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike? (CROSBI ID 581573)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Baranović, Branislava Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike? // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb, 2011. str. 16-16

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Baranović, Branislava

hrvatski

Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike?

Teorija vrijednosti i očekivanja Eccles i sur. predviđa bitne motivacijske elemente akademskih odabira i uspjeha u pojedinim akademskim područjima poput očekivanja uspjeha, intrinzične i utilitarne vrijednosti zadatka, te procjene težine i potrebnog truda koji treba uložiti u učenje. Uz to, ova teorija i stereotipe o akademskim područjima smatra važnim odrednicama akademskih i profesionalnih odabira. U ovom je istraživanju okvir teorije vrijednosti i očekivanja poslužio kao konceptualna osnova odabira varijabli koje mogu predviđati uspjeh u učenju matematike, ali i strah od matematike. Na uzorku od 639 učenika osmih razreda primijenjeni su instrumenti koji mjere rodne stereotipe o matematici i uvjerenja o uspješnosti u matematici, očekivanja uspjeha u matematici te interesa za matematiku i percipirane korisnosti učenja matematike. Sve ove varijable poslužile su kao prediktori u hijerarhijskim regresijskim analizama za kriterij školske ocjene iz matematike, dok je kao prediktor straha od matematike od motivacijskih varijabli korištena skala očekivanja uspjeha. Školsku ocjenu najbolje predviđaju motivacijske varijable, pri čemu je dominantan prediktor očekivanje uspjeha u matematici. Oni učenici koji smatraju da su uspješni u matematici i da imaju sposobnosti potrebne za matematiku imaju i bolju ocjenu. Uz to, predikciji pridonosi i spol, pri čemu djevojčice imaju nešto bolji uspjeh, te percipirana težina matematike, pri čemu matematiku lakšom procjenjuju uspješniji učenici. Objašnjenju straha od matematike značajno pridonose sva četiri bloka prediktora: spol, stereotipi, uvjerenja i očekivanja uspjeha. Pokazalo se da djevojčice iskazuju veći strah od matematike. Učenici oba spola su se više bojali matematike što su im očekivanja vlastitog uspjeha bila slabija i što su više vjerovali da ne može svatko biti uspješan u matematici. Kod djevojčica se također pokazalo da je strah od matematike veći ako prihvaćaju rodne stereotipe o matematici kao pretežno muškoj domeni.

motivacija za matematiku; uvjerenja o matematici; strah od matematike

nije evidentirano

engleski

Do stereotypes, beliefs and motivation for mathematics predict mathematics achievement and mahematics anxiety

nije evidentirano

motivation for mathematics; mathematics beliefs; mathematics anxiety

nije evidentirano

Podaci o prilogu

16-16.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Čorkalo Biruški Dinka ; Vukasović, Tena

Zagreb:

978-953-175-391-3

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni psihologijski skup "20. Dani Ramira i Zorana Bujasa"

predavanje

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija