Femmes fatales i njihovi portreti nakon 1910: od hrvatskog dramskog "artizma" do "analitičkog realizma" (CROSBI ID 581629)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čale-Feldman, Lada
hrvatski
Femmes fatales i njihovi portreti nakon 1910: od hrvatskog dramskog "artizma" do "analitičkog realizma"
Rad istražuje kulturno nasljeđe te metapoetski utjecaj i funkciju Gestalta femme fatale u četiri hrvatske modernističke drame: "Gospođi sa suncokretom" Iva Vojnovića, "Salomi" i "Gospodi Glembajevima" Miroslava Krleže te "Pustolovu pred vratima" Milana Begovića. Daleko od toga da se radi o lako prepoznatljivom "prikazu" žene: femme fatale upućuje na radikalnu destabilizaciju bilo kakvog prikazbenog sustava, konkurenciju mnoštva poetičkih i političkih opcija, kulturnu tjeskobu. Stoga i neproničnost svoje biti utjelovljuje zakrivanjem iza ekrana vizija, sjećanja, umjetničkih portreta i kinematografskih transpozicija.
femme fatale; Vojnović; Begović; Krleža
nije evidentirano
engleski
Femmes fatales and their portraits after 1910: from "Aestheticism" to "Analytic Realism" in the Croatian Drama
nije evidentirano
femme fatale; Vojnović; Begović; Krleža
nije evidentirano
Podaci o prilogu
292-311.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Poetika i politika kulture nakon 1910. godine, Zbornik radova XIII. znanstvenog skupa održanog od 30. rujna do 1. listopada 2010. u Splitu
Pavlović, Cvijeta, Glunčić-Bužančić Vinka i Meyer-Fraatz, Andrea
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
978-953-163-361-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096